دختری با حافظه دو ساعته! +عکس


دختری با حافظه دو ساعته! +عکس

رایلی هورنر دختر نوجوانی‌ست که پس از یک سانحه نه چندان مهم هر صبح فکر می‌کند که همان روز 11 ژوئن است. همچنین حافظه او کوتاه مدت شده و هر دو ساعت یکبار همه چیز را فراموش میکند!

اتاق خبر 24:

طی سه ماه گذشته، یک دختر نوجوان به نام رایلی هورنر در ایلینویز امریکا، هر روز صبح از خواب بیدار می‌شود و فکر می‌کند که ۱۱ ژوئن است. مشکلات رایلی از آنجا شروع شد که سرش به طور تصادفی به سر یک نوجوان دیگر برخورد کرد، آن هم در یک مهمانی خیلی شلوغ. پس از این برخورد او را به بیمارستان منتقل کردند، اما پزشکان فقط آن را یک ضربه نه چندان مهم تشخیص داده و او را با عصا به خانه فرستادند. آزمایشات نشان داد که هیچ خونریزی مغزی، تومور یا هر چیز دیگری که غیر عادی باشد، وجود ندارد. اما خانواده رایلی خیلی زود متوجه شدند که مشکلی در او رخ داده است. ریلی نمی‌توانست خاطرات جدید را به یاد بیاورد و جدا از این موضوع، حافظه‌اش به طور مداوم هر دو ساعت یکبار به قبل برمی‌گردد، البته این دختر نوجوان در سه ماه گذشته نیز ده ها مورد تشنج را تجربه کرده است.

رایلی به خبرگزاری WQAD گفته است: «مردم هرگز متوجه نمی‌شوند شرایط زندگی من به چه شکل شده است، درست مانند فیلم شده و مثلا من از این مصاحبه هرگز خاطره‌ای را به یاد نخواهم آورد. من تقویم روی دیوار را نگاه می‌کنم که سپتامبر را نشان می‌دهد، اما بیشتر گیج می‌شوم و برای همین سع یم‌کنم به این موضوع فکر نکنم اما باز هم نمی‌توانم.»

علائم رایلی پزشکان را به اشتباه انداخته است، آن‌ها حتی نمی‌توانند مشکل او را تشخیص دهند که بتوانند برای رفع آن کاری انجام دهند. مادر این دختر نوجوان گفت که در ابتدا پزشکان به آنها گفتند که با گذشت زمان ممکن است حافظه‌اش برگردد و حالش بهتر شود، اما تا امروز سه ماه طول کشیده و وضعیت دخترشان بهتر نشده است. اکنون آنها می‌گویند که او ممکن است تا همیشه همینطور بماند که البته این چیزی است که مادر رایلی نمی‌تواند بپذیرد.

دختری با حافظه دو ساعته! +عکس

این دختر جوان برای مقابله با شرایط خود بسیار تلاش کرده، اما حتی ساده‌ترین چیزها هم در چنین شرایطی واقعا دشوار است. حالا او همیشه در مدرسه یادداشت‌های مفصلی را با خود به همراه دارد، بنابراین وقتی حافظه‌اش هر دو ساعت یک‌بار پاک می‌شود، می‌تواند به یادداشت‌ها مراجعه کند. رایلی همه اتفاق‌ها از ۱۱ ژوئن به بعد را فراموش کرده، او حتی مرگ غم‌اگیز دایی‌اش را یبه یاد نمی‌آورد.

خانواده رایلی برای او خیلی نگران هستند، اینکه دخترشان نمی‌تواند یک زندگی معمولی داشته باشد، نه می‌تواند درس بخواند و نه حتی می‌تواند شغلی برای خودش داشته باشد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی