دادگاه شبنم نعمت زاده آغاز شد


دادگاه شبنم نعمت زاده آغاز شد

تهران- ایرنا- اولین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده دختر وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت امروز دوشنبه در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست سید اسدالله مسعودی مقام به صورت علنی آغاز شد.

مسعودی مقام دو هفته پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود که به زودی پرونده شبنم نعمت زاده و گروه شاملویی مطرح می شود و امروز اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی و احمدرضا لشگری پور و شرکت توسعه دارویی رسا مبنی بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) تشکیل شد.

بر اساس کیفرخواست صادره این مشارکت به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو بوده که منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی است.

مرداد سال گذشته خبری مبنی بر کشف انباری در استان البرز از داروهای احتکار شده به ارزش پنج میلیارد تومان منتشر شد و برخی آن را متعلق به دختر نعمت زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت دانستند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که تعداد زیادی از این داروها تاریخ مصرف گذشته و اغلب این داروها جزو داروهای جنرال و مکمل‌ها بوده است.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در این زمینه گفت: این فرد دو پرونده داشته است. یکی از این پرونده‌ها به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و دیگری به ارزش پنج میلیارد تومان بوده است که برای پرونده اول، حکم صادر و اجرا شده و تمامی داروهای انبار این خانم با هزینه شخصی خود معدوم شده است.

وی درباره پرونده دیگر این فرد گفت: پرونده پنج میلیاردی این فرد که مربوط به قاچاق دارو است، مفتوح بوده و به دلیل اینکه در صلاحیت تعزیرات نبود، به دادسرای استان کرج ارجاع شده است.

محمدرضا نعمت‌زاده که پس از مدتی بدهکاری کلان دخترش به سیستم دارویی کشور را تأیید کرد، در این زمینه گفت: دخترم در گذشته بر اساس مجوزهایی واردات دارو انجام می‌داد اما در چند سال گذشته با همکاری فردی یک شرکت پخش راه‌اندازی کرد که در طول یک سال اخیر فروش آنها متوقف شده و مشغول پرداخت بدهی این شرکت است.

وی افزود: فرد متخلف در شرکت پخش فرار کرده و دخترم درگیر بازپرداخت بدهی‌ها است.

به گفته یکی از سهامداران شرکت شفادارو، شبنم نعمت‌زاده در مجموع به این شرکت و دو شرکت دیگر بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بدهکار است که این بدهی در زمستان ۹۶ موجب شکایت از او و گشوده شدن پرونده قضایی برای وصول این مطالبات از دختر وزیر اسبق شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته