سارقان حرفه‌ای به سرقت 16 خودروی پراید در زنجان اعتراف کردند


سارقان حرفه‌ای به سرقت 16 خودروی پراید در زنجان اعتراف کردند

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: 2 سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای خودرو از سوی عوامل پلیس آگاهی این استان دستگیر شدند و به سرقت 16 دستگاه خودروی سواری پراید اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس، معترف شدند که پس از باز کردن قطعات خودرو همچون ضبط و پخش، تایرها، کاپوت، درها و صندلی‌ها و برداشتن وسایل داخل، خودرو را در همان محل رها کرده و متواری می شدند.
وی با بیان اینکه برای برخی سارقان، سرقت خودرو از موتورسیکلت هم سهل‌تر است، اظهار داشت: این ۲ سارق طی ماه‌های اخیر مبادرت به سرقت خودروهای پراید مدل پائین کرده و سپس آنها را به محلی امن در حاشیه شهرها انتقال داده و در فرصت مناسب به عمل مجرمانه خود اقدام می‌کردند.
رحمتی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ دستگاه از ۱۶ دستگاه خودروی به سرقت رفته از سوی این سارقان بومی، توسط پلیس آگاهی زنجان کشف شده است، تصریح کرد: برای جلوگیری از سرقت وسایط نقلیه، لازم است رانندگان و صاحبان خودروها از پارک و رها کردن خودروها در مکان‌های خلوت و تاریک خودداری کنند و استفاده از ابزار ترکیبی دزدگیر و قفل پدال و فرمان را نیز جدی بگیرند و در صورت امکان برق خودرو را قطع کنند.
وی با بیان اینکه اغلب این سرقت ها به دلیل سهل انگاری و بی احتیاطی صاحبان خودروها صورت می‌پذیرد، از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی در حفظ و نگهداری اموال خود، سارقان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی