نهضت صحیفه سجادیه‌خوانی در مساجد راه‌اندازی شود


 نهضت صحیفه سجادیه‌خوانی در  مساجد راه‌اندازی شود

حجت‌‌الاسلام برزگر با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مساجد می‌تواند موجب تحقق نهضت صحیفه سجادیه‌خوانی در کشور شود، گفت: کوتاهی و کاربردی بودن جلسات در جذب حداکثری مردم به این نهضت موثر است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «محمد برزگر» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه فعالیت های قرآنی، اظهار کرد:‌ این سخن رهبر معظم انقلاب ناظر به نقش آفرینی بی نظیر مساجد در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سایر برهه های مهم تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی است. بنابراین امروز نیز می توان برای اجرای هر طرح انقلابی و فرهنگی از ظرفیت مساجد استفاده کرد.

این عضو جامعه مبلغان تهران یادآور شد: اجرای طرح «تلاوت نور» در مساجد که طی آن هر روز دست کم یک صفحه از قرآن کریم قرائت و تعدادی از آیات تلاوت شده، ترجمه می شود، به دلیل همراهی ائمه جماعات و سایر کارگزاران مساجد انجام شد، بنابراین برای فراگیر شدن نهضت صحیفه سجادیه خوانی در این خانه خدا نیز باید همراهی ائمه جماعات و سایر کارگزاران به کار گرفته شود.

وی افزود: برگزاری جلسات تفسیر صحیفه سجادیه در مساجد باید جدی گرفته شود با وجود این ابتدا باید جلسات قرائت صحیفه سجادیه رایج شود. یکی از الزامات اجرای این طرح، چاپ و توزیع گسترده کتاب صحیفه سجادیه در مساجد سراسر کشور است.

برزگر اضافه کرد: امام هادی(ع) روز شنبه را به نام پیامبر اکرم (ص)، یکشنبه را برای امیرمومنان علی (ع)، دوشنبه را ویژه امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین (ع)، روز سه شنبه را برای امام سجاد، امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم السلام، چهارشنبه را برای امام موسی کاظم، امام رضا، امام جواد و امام هادی علیهم السلام، پنجشنبه را برای امام حسن عسگری (ع) و جمعه را روز امام زمان (عج) نامگذاری کرده اند، بنابراین روز سه شنبه، بهترین روز برای صحیفه سجادیه خوانی در مساجد است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای اینکه مردم با نهضت صحیفه سجادیه خوانی همراهی کنند بهتر است اجرای این برنامه در مساجد، کوتاه باشد ضمن اینکه نکات کاربردی که برای زندگی روزمره افراد مفید باشد بیان شود. طولانی شدن جلسات تفسیر این کتاب ارزشمند می تواند مانع از همراهی گسترده مردم باشد، بنابراین باید این جلسات، کوتاه، کاربردی، جذاب و آموزنده باشند.

این کارشناس حوزه دین و فرهنگ در ادامه ابراز کرد: بهتر است از فناوری های نوین در اجرای نهضت صحیفه سجادیه خوانی استفاده شود با وجود این، منبر و سخنرانی ائمه جماعات یا مبلغانی که در حوزه این کتاب، آموزش های لازم را دریافت کرده اند، مفیدتر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی و پشتیبان مساجد و رسانه های مختلف به ویژه صدا و سیما نقش مهمی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درباره اجرای طرح صحیفه سجادیه خوانی در کشور دارند. ضمنا به دلیل اجرای طرح «سه شنبه های مهدوی» در کشور در روزهای سه شنبه، بهتر است کارشناسان خبره حوزه دین، نقش آموزه های صحیفه سجادیه در تبیین ویژگی های منتظران را برای مردم بیان کنند که در این زمینه نیز رسانه ها بسیار نقش آفرین هستند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر