خسارت مقاومت و ایستادگی بسیار کمتر از تسلیم است


خسارت مقاومت و ایستادگی بسیار کمتر از تسلیم است

یک استاد حوزه علمیه تاکید کرد: کسانی که امام را معصوم می‌دانند در همه حال تسلیم امر او هستند اگر درباره مساله‌ای هم ابهام دارند سوال می‌کنند نه اعتراض؛ صلح و جنگ و همه اعمال امام معصوم(ع) برای آنها توجیه شده است.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» شامگاه دوشنبه، ۱۸ شهریور ماه در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) و در محضر رهبر معظم انقلاب، گفت: حادثه کربلا در روز عاشورا طی چند ساعت محدود رخ داده است اما از آدم تا خاتم هر کدام به بخش‌هایی از آن اشاره کرده اند.

این استاد حوزه علمیه افزود: روز عاشورا را باید ۵ یا ۶ ماه قبل از وقتی امام حسین(ع) از مکه خارج شدند تا به کربلا رسیدند تحلیل و بررسی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه طیف زیادی و بعضا افرادی بنام با حرکت امام حسین(ع) به سوی کربلا مخالف بودند، تصریح کرد:‌ امروز هم برخی همچون کسانی که با حرکت امام حسین(ع) به سوی کربلا مخالفت می‌کردند می‌گوید چرا با آمریکا تند صحبت می‌کنید.

این استاد حوزه علمیه درباره علت و انگیزه مخالفت مخالفان با حرکت امام حسین(ع) به سوی کربلا آنها را به سه دسته تقسیم و بیان کرد: دسته اول مزدوران و وابستگان به حکومت بنی‌امیه بودند که امام حسین(ع) را قبول نداشتند و دنبال این بودند که بدون درگیری، امام حسین(ع) با یزید بیعت کند، امام(ع) طی نامه خطابه فرستادگان یزید از مکه و سایر شهرها با شجاعت، قاطع و محکم و با استناد به آیه ۴۱ سوره یونس پاسخ آنها را داده و فرمودند شما به کار خود برسید من هم کار خود را انجام خواهم داد.

وی افزود: عمربن سعید، فرماندار مکه و چندنفر دیگر از نیروهای آنها از جمله این افراد بودند که حرکت امام حسین(ع) را به اختلاف‌افکنی بین امت تعبیر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: پاسخی که امام حسین(ع) به مخالفان دسته اول داد همان پاسخ ما به کسانی است که درباره عدم مخالفت با آمریکا صحبت می‌کنند. کشور ما بدون تسلیم شدن با مقاومت و ایستادگی به یاری خدا با استعدادهای داخلی جلو خواهد رفت.

این استاد حوزه علمیه درباره علت مخالفت دسته دوم با امام حسین(ع) از حرکت به سوی کربلا، گفت: آنها عافیت‌طلبان و شاید برخی مومن هم بودند اما حوصله جنگ و درگیری را نداشتند که بر حرکت امام اعتراض می‌کردند. که امام در دو یا سه کلمه پاسخ آنها را می‌دادند.

وی ادامه داد: این عافیت‌طلبان می‌گفتند اگر مردم کوفه امام را می‌خواهند خود باید دنبال امام بیایند یا خطاب به امام می‌گفتند که آقا صبور باش کارها خود درست می‌شود، امروز هم برخی همین سخنان را تکرار می‌کنند باید به آنها گفت اگر امام راحل در نجف می مانند یا جوانان ایشان را یاری نمی‌کردند آیا امروز ما انقلاب اسلامی با این قدرت داشتیم که وزیر خارجه آن به پشتوانه خون شهدا و تلاش سپاه، ارتش و بسیج در مجالس بین‌المللی دنیا با افتخار بگوید که پس از انقلاب یک وجب از خاک کشور ما واگذار نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: مثال چنین افرادی ابوبکر بن عبدالرحمن از فقهای هفت‌گانه مدینه و شخصی عابد بود او ضدانقلاب هم نبود اما نمی‌توانست تحلیل درست داشته باشد خطاب به امام حسین(ع)‌ گفت‌ آیا ندیدی با امیرمومنان امام علی(ع)‌ پدر و امام حسن(ع) برادرتان چه کردند عراق نروید هر چه خدا بخواهد همان می‌شود، چنین افراد متدینی با اینکه مزدور دشمن یا بعضا حتی ترسو نیستند اما انقلابی و اهل مبارزه هم نیستند زیرا نمی‌توانند تحلیل درست داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی خواص مخالفت حرکت امام حسین(ع) کسانی بودند که حضرت(ع) باید آنها را قانع می‌کردند، تاکید کرد: ام سلمه شخصیتی بارز و زنی انقلابی از جمله این افراد بود که امام خطاب به ایشان فرمودند: مادرجان دشمن بیعت با یزید را از من می‌خواهد من که نمی‌توانم با او بیعت کنم بنابراین در هر دو صورت من به کربلا بروم یا نروم کشته خواهم شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره فرمودند ما بین تسلیم و مقاومت؛ ایستادگی و مقاومت را انتخاب می‌کنیم زیرا خسارت ایستادگی و مقاومت بسیار کمتر از تسلیم دشمن شدن است؛ امروز امثال مصر و افغانستان و سایر کشورهای اطراف ما تسلیم و در اختیار آمریکا است اما یک صدم پیشرفت‌هایی کشور ما را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی درباره علت قیام امام حسین(ع) علیه یزید، بیان کرد: علت قیام امام حسین(ع) علیه یزید شرب خمر، قمار یا فساد یزید نبود بلکه تبدیل نامشروع خلافت به سلطنت بود و حکومت یزید مشروعیت نداشت.

این استاد حوزه علمیه درباره دسته دیگر از مخالفان حرکت امام حسین(ع) به کربلا، گفت: افرادی نظیر ابوسعید خدری یا جابر، کثیرالروایت بودند ترسو نبودند حدیث غدیر و فضایل امیرمومنان امام علی(ع) را بیان می‌کردند و در جنگ‌های نهروان و صفین امام علی(ع) را یاری کردند، مخالفت آنها با حرکت امام حسین(ع) در قالب پرسش و نه اعتراض بود و از امام می‌خواستند که همچون امام حسن(ع) با یزید صلح کند؛ وقتی امام فرمودند امام حسن(ع) طبق دستور الهی صلح کردند و من طبق دستور الهی به این سفر می‌روم، آنها سکوت کردند.

وی با بیان اینکه معصوم بری از خطا و اشتباه است، اظهار کرد: کسانی که امام را معصوم می‌دانند در همه حال تسلیم امر او هستند اگر درباره مساله‌ای هم ابهام دارند سوال می‌کنند نه اعتراض؛ صلح و جنگ و همه اعمال امام معصوم(ع) برای آنها توجیه شده است.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به آیه ۲۳ سوره مبارکه شوری «قلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَىٰ ۗ وَمَنْ یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَکُورٌ»؛ ابراز کرد: ای کسانی که محبت اهل‌بیت(ع) را دارید باید دنبال کسب حسنه باشید، امام رضا(ع) درباره حسنه فرمودند: این حسنه کسب رضایت ما است.

استاد حوزه علمیه افزود: امام حجت خدا است هرکس درباره حق ایشان کوتاهی کند مقصر است، آنان که تسلیم امام باشند در زندگی دچار شک و تردید نمی‌شوند، امروز در عصر غیبت امام زمان(عج) دست ما را در دست ولی فقیه قرار داده نفرموده آنها مساوی با ما هستند بلکه فرمودند ولایت آنها در ادامه استمرار ولایت ما است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که مقابل امام معصوم(ع) تسلیم امر الهی باشند اعتراض و متقدم امام شدن ندارند بلکه با بذل و بخشش برای او هزینه کرده همه دستورات امام برای او توجیه شده است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی