عرفان‌های کاذب می‌خواهند دین را دور بزنند/وجود انصاف در زندگی مشترک، آمار طلاق را کاهش می‌دهد


عرفان‌های کاذب می‌خواهند دین را دور بزنند/وجود انصاف در زندگی مشترک، آمار طلاق را کاهش می‌دهد

یک استاد حوزه علمیه تاکید کرد: امروز برخی عرفان‌های کاذب از کف و دف زدن کنار قبر میت سخن به میان آوردند در حالی که قبرستان جای شادی نیست بلکه جای عبرت گرفتن است، آنها می‌خواهند دین را دور بزنند و مردم را به خود دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» شامگاه سه‌شنبه (۱۹ شهریور) در مراسم سوگواری شام غریبان حسینی که با حضور رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌های لشکری و کشوری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) روز عاشورا برای هدایت مردم خبطه و موعظه فراوانی داشتند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام مصلح و هادی است و در همه عرصه‌ها از جمله موعظه ترس و تردید ندارد، تصریح کرد: در کربلا هدف اصلی امام هدایت مردم و نه جنگ بود بر همین اساس امام حسین(ع) روز عاشورا از توحید، معاد، سنت، قرآن، پیامبر(ص) و آزادی مواعظی را برای مردم مطرح کرد که شاید هدایت یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه نخستین موعظه‌گر خداوند است، اظهار کرد: قرآن کتاب موعظه الهی است، موعظه و نصیحت اثر دارد آن را ترک نکنید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صدقه ثواب بسیار زیادی دارد، ابراز کرد: بالاترین صدقه موعظه است که ثواب بالاتر از یک سال عبادت دارد. به بهانه اینکه موعظه اثر ندارد از آن دوری نکنید به‌قطع موعظه اگر با مهربانی و دلسوزی همراه باشد اثرات خود را دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش بخش‌هایی از مواعظ امیرمومنان امام علی(ع) در نهج‌البلاغه و ائمه معصومین(ع) را در کتب درسی بگنجانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خطاب به مسئولان کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی نعمت بسیار بزرگی است که خداوند به واسطه خون شهدا آن در اختیار ما قرار داده است قدر این نعمت را بدانید و از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع)‌ روز عاشورا بر انصاف تاکید داشتند، اضافه کرد: امام خطاب به دشمن فرمودند: انصاف داشته باشید چرا من و خانواده مرا محاصره کردید، انصاف نگاه متساوی و رعایت حقوق همگانی است که بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه چهار نوع انصاف داریم، ابراز کرد: یکی انصاف با خداوند است که می‌فرماید ای بنده من به تو نعمت ندادم که با آن گناه کنی؛ جمهوری اسلامی یک نعمت است برخی مسئولان از آن سوءاستفاده نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: نوع دیگر بی‌انصافی با خود است؛ جوانان اگر می‌خواهید با خود منصف باشید از خدا، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) جدا نشوید امروز فریب عرفان‌های کاذب را نخورید زیرا آنان تنها سنگ خود را به سینه می‌زنند.

این استاد حوزه علمیه افزود: امروز برخی عرفان‌های کاذب از کف و دف زدن کنار قبر میت سخن به میان آوردند در حالی که قبرستان جای شادی نیست بلکه جای عبرت گرفتن است، آنها می‌خواهند دین را دور بزنند و مردم را به خود دعوت کنند.

وی با بیان اینکه نوع دیگر انصاف، انصاف با مردم است، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: مهربانی و انصاف با مردم عمر انسان را طولانی می‌کند اگر جوانان در زندگی مشترک انصاف و سازگاری را رعایت کنند آمار طلاق بسیار کم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: نوع دیگر، انصاف با دشمن است؛ اگر فلان گروه یا حزب را قبول ندارید در نقد انصاف داشته باشید و زندگی خصوصی یکدیگر را افشا نکنید.

این استاد حوزه علمیه با استناد به آیه ۱۱۶ سوره مبارکه نساء مبنی بر اینکه قاضی باید در قضاوت بر اساس حکم خدا حکم کرده و انصاف داشته باشد، گفت: این آیه قرآن نشان می‌دهد که اسلام حتی در رفتار با دشمن هم توصیه به انصاف دارد.

وی با اشاره به فرمایش دیگر امام حسین(ع) در روز کربلا مبنی بر اینکه ای مردم وجدان داشته باشید، خاطرنشان کرد: شیوخ و پیرمردان لشکر عمرسعد برای پیروزی امام حسین(ع)‌ دعا می‌کردند اما او را یاری نمی‌کردند زیرا وجدان خود که حق را به امام حسین(ع) می‌داد، نادیده گرفته بودند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا