طب سوزنی صورت جایگزین بوتاکس برای زیبایی و جوانسازی پوست


طب سوزنی صورت جایگزین بوتاکس برای زیبایی و جوانسازی پوست

طب سوزنی صورت، جایگزینی ایمن برای جراحی‌های زیبایی و بوتاکس است.

به گزارش بهداشت نیوز: طب سوزنی از قرن‌ها پیش وجود داشته است. بخشی از طب سنتی چین که می‌تواند به درمان بدن درد، سر درد یا حالت تهوع کمک کند. اما مزایا مکمل طب سوزنی می‌تواند شما را متعجب کند به ویژه اگر تصمیم داشته باشید که طب سوزنی برای جوانسازی صورت و در مورد خطوط لبخند انجام دهید.

طب سوزنی صورت، جایگزینی ایمن برای جراحی‌های زیبایی و بوتاکس است.

این درمان زیبایی یک بخش جانبی طب سوزنی است. گفته شده است که به طور طبیعی کمک می‌کند تا ظاهر پوست به طور طبیعی جوان تر، صاف‌تر و در کل سالم‌تر به نظر برسد. بر خلاف رهکار‌های تزریقی نه تنها نشانه‌های پیری بلکه سلامت کلی پوست را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

آماندا بیزل (Amanda Beisel) متخصص طب سوزنی و موسس کلینیک جوانسازی SKN بیان می‌کند: "این شیوه از داخل کار می‌کند تا سلامت بدن را بهبود بخشد و همزمان به زیبا‌تر شدن ظاهر پوست نیز کمک می‌کند".

علم ورای طب سوزنی صورت

پس از یک درمان منظم طب سوزنی کامل بدن، کارشناس طب سوزنی به درمان صورت خواهد پرداخت. بیزل می‌گوید: "کارشناس طب سوزنی تنها نباید درمان قسمتی از صورت را انجام دهد."

او می‌افزاید: "در صورتی که شما فقط قرار باشد تعداد زیادی سوزن روی صورت خود مشاهده کنید و نه تمام بدن، این امر می‌تواند سبب افزایش تراکم انرژی در صورت شود. "یک مراجعه کننده ممکن است سر درد و ناراحتی را تجربه کند. زمانی که درمان با بدن آغاز می‌شود، جریان کامل انرژی را حس خواهید کرد که به تامین و تاثیر گذاری طب سوزنی صورت کمک می‌کند."

متخصص طب سوزنی ۴۰ تا ۷۰ سوزن کوچک را بدون درد وارد بخش‌های از پوست خواهد کرد. همچنان که سوزن‌ها پوست را سوراخ می‌کنند، زخم‌هایی داخل سطح پوست ایجاد می‌شوند که میکروترومای مثبت نامیده می‌شوند. هنگامی که بدن این زخم‌ها را احساس می‌کند، به حالت ترمیم آن قسمت‌ها می‌رود. این درست همانند ایده‌ای است که از میکرونیدلینگ برای روشنی و اثرات ضد پیری پوست استفاده می‌شود - به جز طب سوزنی، که با میانگین حدود ۵۰ سوزن، شدت کمتری دارد. در حالی که در میکرولندینگ با استفاده از یک دستگاه صد‌ها سوزن بر روی پوست اعمال می‌شود.

سوزن‌ها جریان لنف و سیستم گردش خون را تحریک می‌کنند که با یکدیگر همکاری می‌کنند تا مواد غذایی و اکسیژن را به سلول‌های پوست انتقال دهند، به این معنا که تغذیه پوست از بیرون به سمت داخل انجام می‌گیرد. این امر حتی به زیبایی ظاهر بیرونی پوست فرد کمک می‌کند و درخشش پوست را افزایش می‌دهد. میکروتروما‌های مثبت تولید کلاژن را تحریک می‌کنند. جریانی که به بهبود انعطاف پذیری پوست، به حداقل رساندن خطوط ریز و چین و چروک صورت کمک می‌کند.

هزینه طب سوزنی صورت چقدر است؟

طبق گفته سایت RealSelf.com هزینه طب سوزنی بستگی به این دارد که علاوه بر طب سوزنی صورت درمان بدن هم انجام شود یا خیر که این می‌تواند بین ۲۵ تا ۱۵۰۰ دلار متفاوت باشد. البته به محل کلینیک زیبایی و سکونت شما نیز می‌تواند بستگی داشته باشد و همانطور که گفته شد اینکه طب سوزنی برای کل بدن انجام شود و یا تنها برای بخشی از بدن مانند صورت.

طب سوزنی تنها یک گزینه ایمن برای درمان نیست، بلکه بسیار ارزان‌تر از عمل‌های جراحی است که می‌تواند در حدود ۲۰۰۰ دلار و یا حتی کمی بیشتر باشد.

انتظارات بلند مدت از طب سوزنی صورت چیست؟

بنا بر ادعای بیزل، نتیجه اصلی که افراد انتظار دارند روشن شدن پوست است. وی می‌افزاید: "به نظر می‌رسد پوست از یک خواب طولانی و عمیق بیدار شده است". "تمام خون تازه و اکسیژن به صورت جریان پیدا می‌کند و واقعا پوست را زیبا و درخشان می‌کند".

اما بر خلاف بوتاکس و یا پُر کننده‌های پوستی، یک راه حل فوری برای هر نوع از پوست‌ها نیست. بیزل بیان می‌کند: "من دوست دارم انتظارات مراجعه کنندگان را مدیریت کنم". "تمرکز بر ایجاد تغییرات طولانی مدت در سلامت پوست و بدن است نه تغییرات سریع کوتاه مدت". با این کار، به معنای تحریک بهتر کلاژن، روشن‌تر شدن رنگ پوست، کاهش تنش فک و ظاهر نرم‌تر به طور کلی مزایای بهداشتی مانند کاهش اضطراب و تنش است.

یک مطالعه نشان داد که اکثر افراد تنها بعد از ۵ جلسه بهبود را در پوست خود مشاهده می‌کنند، اما بیزل پیشنهاد می‌کند که ۱۰ مرتبه به صورت یک بار یا دو بار در هفته انجام شود تا نتایج مطلوبی حاصل شود. بعد از آن فرد می‌تواند به مرحله‌ای قدم بگذارد که مرحله نگهداری نامیده می‌شود و درمان در طی ۴ تا ۸ هفته دیگر انجام می‌گیرد.

او می‌گوید: "این درمان عالی برای افرادی است که بسیار مشغول هستند و دائما در حال انجام کاری هستند. زیرا این کار برای آن‌ها فرصتی را فراهم می‌آورد که به خود استراحت دهند. "

در صورتی که قادر به اتخاد چنین بازه زمانی یا هزینه‌ای برای درمان‌های دوره نگهداری نیستید، راه دیگر تغذیه پوست از طریق یک رژیم غذایی متعادل و روتین فرموله شده برای مراقبت از پوست است.

در هر روش موفقی، حداقل یک عارضه جانبی وجود دارد

شایع‌ترین عوارض جانبی طب سوزنی صورت - یا هر نوع طب سوزنی - کبودی است.

بیزل می‌گوید: "این موضوع تنها ۲۰ درصد مواقع اتفاق می‌افتد، اما با این وجود امکان پذیر است. کبودی باید قبل از پایان هفته، بهبود یابد.

برای جلوگیری از کبودی و در عوض دست یافتن به بهترین نتایج، شخص دریافت کننده درمان باید در وضعیت سلامتی خوبی برای توانایی حداکثر بهبودی داشته باشد.

بنا براین افراد مبتلا به اختلالات خونریزی یا دیابت نوع ۲ کنترل نشده نباید از این روش درمانی استفاده کنند. در صورتی که دچار کبودی شوید، بیزل به شما اطمینان می‌دهد که هر نوع کبودی اغلب موارد فورا بهبود پیدا می‌کند.

آیا طب سوزنی صورت موثر است؟

تحقیقات انجام شده در این زمینه امیدوار کننده به نظر می‌رسند، اما همانطور که نتایج این تحقیق در مجله طب فیزیکی نشان می‌دهد، پژوهش‌های کافی برای نتیجه گیری کامل در مورد فواید مراقبت‌های پوستی و سلامتی طب سوزنی صورت انجام نگرفته است.

با این وجود در صورتی که اخیرا سایر درد ها، سوزش و یا نیاز‌های دیگر (مانند سر درد یا آلرژی) را تجربه کرده اید، این مانع از در خواست شما برای اضافه کردن طب سوزنی صورت نخواهد شد.

منبع: فرادید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت