650 تعاونی غیرفعال سیستان و بلوچستان به چرخه تولید باز می‌گردند


650 تعاونی غیرفعال سیستان و بلوچستان به چرخه تولید باز می‌گردند

زاهدان-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: 650 تعاونی غیرفعال این استان در اجرای طرح«چشمه تعاون»شناسایی شده‌اند تا با حمایت بانک توسعه تعاون به چرخه تولید بازگردند.

مهردادجهاندیده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح «چشمه تعاون» طرحی است که در آن با کمک بانک توسعه تعاون، تعاونی‌هایی که در گذشته فعالیت اقتصادی داشته‌اند و هم‌اینک بنا به دلایل مختلف فعالیت‌شان توجیه فنی و اقتصادی ندارد با تغییر ساختار و رویکرد اقتصادی آنها به چرخه تولید بازگردند.
وی تامین سرمایه در گردش شرکت‌های تعاونی را یکی دیگر از راه‌های کمک به شرکت‌های تعاونی بیان کرد و گفت: در این طرح نیز با استفاده از منابع بانک توسعه تعاون به شرکت‌هایی که می‌توان با تزریق تسهیلات به دوام فعالیت‌شان کمک کرد، اقدام می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به اهتمام ویژه بانک توسعه تعاون برای تامین منابع مالی ارزان قیمت برای تعاونی‌هایی که با رکود مواجه هستند اشاره کرد و گفت: تعاونی‌هایی که با کوچکترین حمایت و تامین مالی می‌توانند به چرخه تولید بازگردنددر اولویت استفاده از این تسهیلات هستند.

وی همچنین با اشاره به نقش تعاونی‌ها در سال «رونق تولید» گفت: با توجه به وسعت فعالیت تعاونی‌ها و تلاش تعاونگران سیستان و بلوچستان امیدوار هستیم تا در شرایط جنگ اقتصادی گامی موثر و عملی برای ارتقای سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور و ترویج و گسترش فرهنگ تعاون در راستای تحقق عملی منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص رونق تولید برداریم.
به گزارش ایرنا هم اینک ۲ هزار و ۲۲۲ شرکت تعاونی با گرایش های مختلف در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

۹۸۰۸**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟