بازگشایی مدارس با حفظ حریم محرم و دفاع مقدس همراه باشد


بازگشایی مدارس با حفظ حریم محرم و دفاع مقدس همراه باشد

زنجان - ایرنا - سرپرست فرمانداری ابهر گفت: باتوجه به تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس باید حرمت این مناسبت‌ها در زمان بازگشایی مدارس مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وجیه‌الله نوروزی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ابهر، افزود: نیازمندی‌های مدارس اولویت‌بندی و با استفاده از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار مشکلات برطرف شود.
وی ادامه داد: نداشتن برنامه در حل مشکلات، خیران را نیز دل سرد می‌کند که فروش مدارس، نمونه‌ای از این اشتباهات است که در نتیجه مشارکت مردمی را کاهش می‌دهد.
سرپرست فرمانداری ابهر بیان کرد: مدارسی که به علت نداشتن دانش‌آموز در مناطق روستایی، بلااستفاده هستند را می‌توان به جای فروش با تغییر کاربری برای کارهای فرهنگی و ورزشی استفاده کرد چرا که کاهش جمعیت، مقطعی است و براساس پیش‌بینی‌ها در سال‌های آینده دانش‌آموزان نیازمند این مدارس خواهند شد.
این مسئول با اشاره به اعلام نتایج کنکور عنوان کرد: باید تعداد قبول‌شدگان کنکور سراسری در سطح شهرستان را بررسی و مطالعه کنیم تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت سیستم آموزشی را شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.
وی اظهار داشت: مصوبات جلسات اداری شهرستان اگر کارشناسی شده و درست اجرا شده و اهداف مصوبات تحقق یابد می‌تواند به استان و از آنجا به کشور تعمیم یابد.
نوروزی خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی باید در اولویت قرار گیرد و اعتبارات تخصیص‌یافته برای اتمام این پروژه‌ها هزینه شود.
وی یادآور شد: نقد منصفانه با راهکار همراه است و باید منتقد مشکل را به خود مسئول گوشزد کند و بعد به مسئولان بالادستی گزارش شود و اگر نتیجه حاصل نشد مساله از طریق رسانه‌ها انعکاس داده شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر نیز در این جلسه افزود: اصلی‌ترین چالش ما در شهرستان، کمبود فضای آموزشی است که در مناطقی مانند گلشهر و منطقه فرهنگیان نیاز به مدرسه داریم و در راستای تکمیل مدارس نیمه‌تمام نیازمند همراهی خیران هستیم.
عباس عزیزخانی افزود: تکمیل پروژه الزهرا(س)، یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان است که بیش از هشت سال نیمه‌کاره مانده و پروژه استخر دانش‌آموزی هم پس از گذشت هشت سال تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی با اشاره به تالار فرهنگیان در ابتدای جاده قیدار بیان کرد: این پروژه نیز با حدود ۱۵ درصد پیشرفت سال‌ها نیمه‌کاره و نیازمند کمک خیران است.
این مسئول تاکید کرد: در زمینه اعتبار به شدت در تنگنا هستیم که درخواست داریم با همراهی دادستان و همراهی ریاست دادگستری شهرستان، جرایم غیرعمد در راستای مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری تبدیل و تخصیص داده شود.
وی تاکید کرد: طبق سند تحول بنیادین، معلم راهبری است که دانش‌آموز را به قله‌های علم و ادب رهنمون می‌کند که با رونمایی از آن جزئیات آن را ابلاغ می‌کنیم که جایگزینی محکم و قوی بر سند ۲۰۳۰ است.
۹۵۵۶/6085

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش