100 میلیارد ریال صرف ساخت بوم‌گردی‌های مهریز شد


100 میلیارد ریال صرف ساخت بوم‌گردی‌های مهریز شد

یزد - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: توسط بخش خصوصی 100 میلیارد ریال بودجه در نیمه نخست سال‌جاری صرف ساخت 10 اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه‌های سنتی در شهر و روستاهای بخش‌مرکزی این شهرستان شده است.

مجاهد کرباسی روزدوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مراکز اقامتی با اشتغالزایی حدود ۳۰ نفر تا پایان مهرماه سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .

وی با بیان اینکه این شهرستان رتبه اول تعداد بوم‌گردی را نسبت به سایر مناطق استان یزد دارد بیان داشت: همکاری در ایجاد بوم‌گردی و سفره‌خانه های سنتی جزو برنامه‌های این اداره است .

این مسئول صنعت گردشگری اظهار داشت: هم‌اکنون ۵۰ مرکز اقامتی و پذیرایی در منطقه به گردشگران داخلی و خارجی خدمات ارائه می‌دهد.

کرباسی گفت: ایجاد این مراکز نقش مهمی در تامین رفاه گردشگران و جذب میهمانان برای حضور در منطقه دارد .

بوم‌گردی به مفهوم واقعی، یعنی ما شرایطی را در یک مکان داشته باشیم که «بر اساس فرهنگ منطقه» از گردشگران میزبانی کنیم، برای نمونه اقامتگاه عشایری باید چادر و اقامتگاه روستایی باید خانه روستایی مشابه دیگر خانه‌های منطقه باشد.

مهریز که بنای اولیه آن را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون ۱۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل