بیماری پوستی عجیبی که باعث مرگ می‌شود


بیماری پوستی عجیبی که باعث مرگ می‌شود

یک متخصص پوست و مو به تشریح علائم و نشانه‌های بیماری پوستی خطرناک که حتی خطر مرگ به دنبال دارد، پرداخت.

بیماری پوستی عجیبی که باعث مرگ می‌شود

رویا گستری متخصص پوست و مو درباره بیماری لیکن پلان با اشاره به اینکه این عارضه در میانسالی شیوع بیشتری دارد، اظهار کرد: این نوع بیماری در تمام سنین اتفاق می‌افتد، اما یک بیماری التهابی نسبتا شایع پوستی و مخاطی محسوب می‌شود که مسری نیست، اما اگر اندازه آن آن بزرگتر شود عوارض خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

او درباره علائم و نشانه‌ها این عارضه گفت: بارزترین علائم و نشانه‌های بیماری لکه‌هایی است که به رنگ بنفش روی پوست دیده می‌شود و معمولا بسیار خارش‌دار است و اغلب در نواحی مچ دست، پا و در دیگر نواحی بدن مانند پوست نواحی تنه و اندام تناسلی ظاهر می‌شو گاهی هم با کبودی همراه است و حتی بعد از بهبودی حتما روی پوست جای آن باقی خواهد ماند.

متخصص پوست در ادامه درباره علل آن متذکر شد: هنوز علت اصلی این نوع عارضه به طور قطع مشخص نشده است، اما عوامل مختلفی همچون هپاتیت C. و مشکلات کبدی در بروز آن موثراند همچنین اگر مشکلات کبدی حاد باشد و پیشگیری نشود ممکن است خطرات ناگواری همچون مرگ را به دنبال داشته باشد.

گستری درباره درمان این بیماری بیان کرد: فرد در صورت مشاهده این مشکل فورا باید به پزشک مربوطه مراجعه کند تا مانع پیشرفت و روند این نوع عارضه شود البته در صورت بروز لیکن پلان خفیف نیاز به درمان خاصی نیست و با گذشت زمان رفع خواهد شد؛ اگر علائم ناراحت کننده یا شدید باشند، باید با دستور پزشک دارو مصرف شود که معمولا هم دارو‌ها به صورت موضعی یا خوراکی استفاده می‌شوند؛ برخی کرم‌های موضعی هم ممکن است عوارض بدی داشته باشند پس نباید خودسرانه مصرف شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت