درگ مینى جی پی، فورد فیستا، پژو ٢٠٨، نیسان جوک نیسمو و دى اس 3 | فیلم


فورد فیستا اِس تی 2017 با پیشرانه‌ی جدید و دو نسخه‌ی 5 درب و 3 درب معرفی شد. احتمالاً در این نسل نیز سفارش جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک امکان پذیر نیست. فورد فیستا ST 2017، به پیشرانه‌ی جدیدی مجهز شده است که حجم آن 1.5 لیتر است؛ این پیشرانه 3 سیلندر و با آرایش خطی است که از توربوشارژر بهره می‌برد و توان خروجی آن معادل با 197 اسب‌ بخار و گشتاور خروجی آن...

فورد فیستا اِس تی ۲۰۱۷ با پیشرانه‌ی جدید و دو نسخه‌ی ۵ درب و ۳ درب معرفی شد. احتمالاً در این نسل نیز سفارش جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک امکان پذیر نیست.

فورد فیستا ST 2017، به پیشرانه‌ی جدیدی مجهز شده است که حجم آن ۱.۵ لیتر است؛ این پیشرانه ۳ سیلندر و با آرایش خطی است که از توربوشارژر بهره می‌برد و توان خروجی آن معادل با ۱۹۷ اسب‌ بخار و گشتاور خروجی آن ۲۹۰ نیوتن‌متر است. در مقایسه با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر نسل قبل، توان خروجی پیشرانه‌ی جدید ۱۷ اسب‌ بخار و ۵۰ نیوتن‌متر افزایش یافته است. اما میزان Overboost در هر دو نسخه یکسان است و می‌تواند به مدت ۲۰ ثانیه، توان تولیدی پیشرانه را افزایش دهد.

نسل جدید همچنان از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و ساختار محور محرک در جلو بهره می‌برد. هنوز اطلاعاتی در مورد امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک منتشر نشده است. با این حال، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت فیستا ST با جعبه‌دنده‌ی دستی ۶.۷ ثانیه است که ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر است.

فورد فیستا ST جدید به حالت‌های مختلف رانندگی مجهز شده است که با توجه به حالت رانندگی که انتخاب می‌شود، عملکرد پیشرانه، کالیبراسیون فرمان و تنظیمات کنترل پایداری تغییر می‌کنند. حالت‌های رانندگی شامل معمولی، اسپرت و پیست هستند. این حالت‌ها همچنین صدای خروجی اگزوز و صدای الکترونیکی مشابه اگزوز درون کابین را نیز تنظیم می‌کنند. فناوری دیگری موسوم به «کنترل گشتاور بهینه» در فیستا ST به کار رفته است که توانایی کاهش سرعت چرخ جلویی که در داخل پیچ است، بر عهده دارد.

(۱۲۰)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند