به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هابل هر ساله و زمانی که زمین به نزدیک‌ترین فاصله خود با زحل یعنی حدود 1.36 میلیارد کیلومتری آن می‌رسد عکس برداری از این غول گازی را آغاز می‌کند. دانشمندان مشخصا به آب و هوای زحل و تغییرات این سیاره طی زمان علاقه‌مند هستند.

بهترین عکس‌های ثبت شده از زحل

در عکسی که می‌توان آن را یکی از بهترین تصاویر به دست آمده از این غول گازی دانست جزئیات جالب توجهی از حلقه های زحل، اتمسفر گازی و ساختار شش ضلعی آن در نواحی قطب شمال مشاهده می‌شود.

علاوه بر این ناسا با ترکیب تعدادی از عکس‌های ثبت شده توسط هابل، ویدیوی کوتاهی ساخته که در آن 5 قمر این سیاره را که در مدار آن می‌چرخند نشان می‌دهد. زحل علاوه بر این 5 قمر، 57 قمر دیگر هم دارد و تعداد زیادی قمر کوچک هم در حلقه‌های اطراف آن وجود دارند.

بهترین عکس‌های ثبت شده از زحل

تقریبا دو سال پیش دانشمندان ماموریت فضاپیمای کاسینی را که برای بررسی این سیاره به سمت آن فرستاده شده بود خاتمه دادند. اما داده‌های به دست آمده از این فضاپیما اطلاعات زیادی در اختیار دانشمندان قرار داد. مثلا این احتمال که شاید حلقه های زحل تنها قدمتی در حدود 100 میلیون سال داشته باشند و در هر ثانیه هزاران کیلوگرم ماده به سمت سطح سیاره پرتاب کنند از جمله دستاوردهای دانشمندان بوده که با بررسی داده‌های کاسینی به دست آمده است.