به گزارش افکارنیوز،

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، با اشاره به ادعا توئیتری پمپئو مبنی بر اینکه حملات اخیر به مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکو عربستان توسط ایران صورت گرفته است، گفت: آقای پمپئو رشته را گم کرده و نمی داند این حملات را گردن چه کسی بندازند، در حالی که هفته پیش به حوثی ها پیام می دهد مانند طالبان مذاکره کنید، البته با بهانه مذاکره با طالبان را هم بهم زدند از سوی دیگر به عربستان فشار آوردند که در مسئله یمن کوتاه بیایند تا این مسئه در منطقه از راه سیاسی حل شود، به دنبال تنش آفرینی در منطقه است.

اخبار سیاسی-​ عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با بیان اینکه شرایط برای آمریکا بسیار بد است، ادامه می دهد: آنها همواره تصور می کنند جمهوری اسلامی به لحاظ اقتصادی در حال فروپاشی است اما می بینیم که آنها در عذاب هستند، با وجود اینکه «جان بلتون» را با سلام و صلوات به کاخ سفید می آورند به بدترین شکل ممکن او را کنار می گذارند، این رفتار ها نتیجه گم کردن سر رشته سیاست است.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود اینکه سخنگوی نظامی حوثی ها می گوید پهپاد را ما فرستاده ایم 940 کیلیومتر این پهپادها راه را طی کردند و به منطقه آرامکو عربستان که از بالاترین امنیت برخوردار است و گنجشک نمی تواند آنجا پر بزند، رسیاده ایم، آمریکا اصرار دارد بگوید ایران این پهپادها را از مرز عراق به عربستان فرستاده است.

وی بیان داشت: آمریکایی ها مانند انسان مست لایعقل به در و دیوار می خوردند و نمی دانند چه بگویند، مخاطبشان در منطقه ایران است و می خواهند همه مسائل را به تهران ربط دهند، از دید آنها از این به بعد ایران مسئول هر اتفاقی در منطقه است، این ادعا از نظر جهانی قابل قبول نیست هیچ ادله برای آن ندارند.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه آمریکا از آن سوی دنیا داعش، القاعده و طالبان را به وجود آورده و به آنها کمک کرده است، اظهار داشت: اکنون این گروه ها بلای جان واشنگتن شده است، در واقع سیاست و سر نخ در کاخ سفید گم شده است، اسم ایران در دهان کاخ سفید، کنگره و سنا است و هر اتفاقی در منطقه بیافتد نام ایران را می آورند.

این نماینده مجلس گفت: آمریکایی ها کم کم از منطقه خارج می شوند و هر اتفاقی در چهار قاره دنیا بیافتد از چشم ایران می دانند در حالی که این نظریه از دیدگاه بین المللی قابل قبول نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس تاکید کرد: در حالی که نیروی نظامی شناخته شده ای که الان در یمن حاکم است صراحتا می پذیرد که حملات به آرامکو عربستان کار حوثی ها بوده اما آمریکا می خواهد اصرار کند کار ایران بوده است، به نظر می رسد گره مسیر سیاست آمریکا روز به روز کور تر می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توئیت‌هایی که منتشر کرده، این ادعای بی‌اساس را مطرح کرده است: در حالی که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند که در دیپلماسی مشارکت دارند، تهران پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله علیه عربستان سعودی است.

او در ادامه مدعی شد: ایران اکنون حمله‌ای بی‌سابقه به این تأمین‌کننده انرژی جهان داشته است. مدرکی دال بر این که این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد.