رییس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش: جوانان به گذشته خود افتخار کنند


رییس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش: جوانان به گذشته خود افتخار کنند

تهران-ایرنا- رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم شب خاطره دوران دفاع مقدس در جمع دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری بر الگوگیری جوانان از پیشکسوتان و افتخار به رزمندگان دوران دفاع مقدس و امید به آینده تاکید کرد.

رییس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش: جوانان به گذشته خود افتخار کنندامیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم شب خاطره دفاع مقدس که شامگاه یکشنبه ۲۴ شهریور در محل دانشگاه هوایی شهید ستاری نهاجا اظهار داشت: بهترین داور و ارزیاب و قاضی در دوران دفاع مقدس امام راحل بودند؛ امام خمینی (ره) در ۲۸ فروردین ۶۸ پیامی را به مناسبت روز ارتش صادر و از نیروی هوایی، زمینی و سایر نیرو ها تقدیر کردند.

وی درباره سخن امام خمینی (ره) درباره نیروی هوایی یادآور شد: شجاعت ها و رشادت های بی نظیر نیروی هوایی و خلبانان در نفوذ به اعماق خاک دشمن و دفاع از خاک کشور نشان از تعهد و عشق به میهن اسلامی است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نامه صدام به آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری وقت جمهوری اسلامی ایران در دوران پس از جنگ تاکید کرد: صدام در این نامه اعتراف کرده بود ایران هرچه خواست در دوران جنگ انجام داد و این قضاوت دشمن درباره نیروهای ایران اسلامی در ایام دفاع مقدس بود.

سرتیپ فولادی تصریح کرد: جوانان امروز برای امید به آینده باید به گذشته خود افتخار کنند و گذشته را قطب نمای حرکت خود قرار دهند و قدر پیشکسوتان را بدانند و بتوانند ادامه دهنده راه امام راحل باشند.

سرهنگ علیرضا رودباری رییس دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیز در این مراسم به جایگاه رفیع شهدای دوران دفاع مقدس و نیروی هوایی اشاره و یاد و خاطر آنان را گرامیداشت.

چشمان خیس خلبانان

امیر سرتیپ دوم خلبان محمد صدیق قادری نیز در ادامه این مراسم با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس تصریح کرد: از زمانی که اولین گلوله ها به سمت ایران شلیک شد همه به پست فرماندهی هجوم آوردند و آماده برای اجرای طرح های حمله شدند. شاید اگر آن زمان موبایل بود می شد تصاویر خاص آن زمان را به تصویر کشید؛ ۵۰ درصد خلبانان اشک می ریختند که چرا پوتین کثیف بعثی ها به خاک ایران رسیده و همه در انتظار دادن پاسخی به نیروهای بعث عراق بودند.

وی یادآور شد: روز چهارم جنگ یکی از هواپیماها کرمانشاه را بمباران کرد و ۴۵۰ دانش آموز شهید شدند. خلبانان پس از این واقعه چه حال و روزی داشتند و این لحظات از یادم نمی رود.

این خلبان دوران نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه جنگ از سوی ۲۲ کشور به ما تحمیل شد عنوان کرد: همه تابع احساسات بودیم و طرح هایی برای حمله به عراق دادیم اما امام راحل فورا نامه ای به خلبانان دادند. پیام امام خمینی (ره) این بود من از فرزندانم، از خلبانان می خواهم تابع احساسات نشوند؛ ما با مردم عراق جنگ نداریم و بمب روی شهرها انداخته نشود و تاپایان جنگ چنین اتفاقی رخ نداد.

امیر سرتیپ قادری اظهار داشت: در باب قداست نیروی هوایی همان بس که بر اساس تعداد نیرو، در ماه های آغاز جنگ بیشترین شهید از این نیرو تقدیم ملت شد.

وی با اشاره به اسارت خود پس از انجام عملیات هوایی در عراق و شکسته شدن استخوان های دو دست و پای خود گفت: بعد اسارت توسط برادر صدام بازجویی شدم و از من خواستن به کشور فحش دهم و گفتم من یک افسر خلبان ایرانی هستم و کلمه ای نمی گویم.

این اسیر دوران دفاع مقدس با اشاره به رنج ها و دشواری های دوران اسارت از توسل به حضرت ابوالفضل العباس در دوران اسارت اشاره کرد و یاد و خاطر شهدای همرزم خود را گرامی داشت.

سرتیپ دوم خلبان عطاالله محبی نیز در این مراسم اظهار داشت: ۳۱ شهریور همزمان با حمله بعثی های عراق، به سمت پست فرماندهی آمدم؛ برای عراق طرح داشتیم و قبل شروع جنگ می دانستم لیدرم کیست و در کدام بخش باید باشم. عصر ۳۱ شهریور ما زیر بال هواپیما آماده حمله بودیم و در نهایت به این نتیجه رسیدند که حمله صبح روز بعد انجام شود.

وی یادآور شد: تجربه جنگ نداشتیم و به ما می‌گفتند پس از بمباران با ارتفاع پایین پرواز کنید و به دریاچه ارومیه رسیدید خطری وجود ندارد.

رییس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش: جوانان به گذشته خود افتخار کنند

ترمیم ۱۱۰ جنگنده در دوران دفاع مقدس

سرتیپ دوم امیر نصرالله زینلی نیز با اشاره به فعالیت های پشتیبانی و لجستیکی در دوران دفاع مقدس از سوی ارتش عنوان کرد: در ابتدای جنگ ۲۳۰ فروند پرواز داشتیم و در مجموع ۲۷۰ فروند هواپیما برای حمله داشتیم.

وی ادامه داد: تا رفت و برگشت خلبانان برای ماموریت، خودمان نبودیم و دعا می کردیم خلبانان سلامت به کشور برگردند و شهادت و اسارت خلبانان بدترین زمان برای ما بود.

این رزمنده پیشکسوت با اشاره به فعالیت های خود در بخش پشتیبانی هواپیماها و ادوات جنگی افزود: لجستیک ما در جنگ از خود گذشتگی داشت؛ تا زمانی که پشتوانه به اجانب باشد ضربه می‌خوریم. در زمان جنگ پشتوانه نداشتیم و تنها ۱۲ درصد نیازمندی های فنی خود را توانستیم در سال دوم جنگ خریداری کنیم و بقیه با تکیه بر نیروی داخلی بود.

سرتیپ زینلی ادامه داد: در سال اول جنگ یک‌چهارم هواپیماهای خود را از دست دادیم و لجستیک ما افتخارآفرینی کردند.

کشورهای بسیاری از عراق در جنگ با ایران پشتیبانی می کردند تا جایی که تا پایان جنگ، هواپیماهای عراق به رغم نابودی بسیاری از جنگده های بعثی، ۳ برابر تعداد اولیه بود.

وی افزود: ۱۱۰ فرورند جنگنده آسیب دیده را بازسازی کردیم و ۸ سال جنگ را ادامه دادیم و امروز مایه افتخار هستیم.

سرتیپ زینلی تاکید کرد: کسی به ما کمک نخواهد کرد؛ باید خودمان، کشور را همانند ۸ سال دوران دفاع مقدس با تکیه بر نیروی داخلی بسازیم.

رییس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش: جوانان به گذشته خود افتخار کنند

در ادامه این مراسم سرهنگ محمد صالح افشار تویسرکانی اقدام به شعرخوانی کرد.

در ادامه این مراسم با حضور امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از

از خانواده شهید ابراهیم شریفی تقدیر شد.

تقدیر از امیر محمد صدیق باقری، سرتیپ دوم خلبان محبی، سرتیپ نصرالله زینلی و سرهنگ افشار تویسرکانی بخش پایانی این مراسم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر