انتقام‌گیری از زن ایرانی‌الاصل در وزارت خارجه آمریکا +فیلم


انتقام‌گیری از زن ایرانی‌الاصل در وزارت خارجه آمریکا +فیلم

بازرس وزارت خارجه آمریکا در گزارشی که در هفته های آینده منتشر می‌شود، تصمیم دارد خواستار برخورد انضباطی با برایان هوک، هماهنگ کننده سیاست آمریکا در برابر ایران شود.

به گزارش مشرق، این گزارش نتیجه تحقیقات چندین ماهه درباره اتهام انتقام گیری سیاسی هوک و چند مدیر دیگر دولت دونالد ترامپ از چند کارمند و دیپلمات وزارت خارجه آمریکاست.

این مدیران متهم شده‌اند که به خاطر تصور تعلق خاطر کارمندان به سیاست های دولت باراک اوباما و نژا دیپلماتها، آنها را مورد تبعیض قرار دادند و پیگیر انتقال یا اخراج آنها بوده‌اند.

در یافته های بازرس آمده که انتقال سحر نوروززاده، یکی از کارمندان ارشد، نقض صریح آیین نامه های وزارت خارجه آمریکا از سوی برایان هوک محسوب می‌شود و سبب این تصمیم او، تصوری است که از دیدگاه های سیاسی نوروززاده و تبار ایرانی اش داشته است.

در یکی از ایمیل های رد و بدل شده میان جولی هالر، مقام ارشد دولت ترامپ در وزارت خارجه آمریکا و برایان هوک، هالر به غلط، نوشته بود نوروززاده متولد ایران است. او همچنین گفته بود شنیده است که سحر نوروززاده در پی پیروزی ترامپ گریسته است.

هوک در نهایت نوروززاده را زودتر از موعد از اداره‌ای که در آن کار می کرد، منتقل کرد. او در ایمیلی دیگر لیستی از کارمندان وزارت خارجه را با عناوینی چون دردسرساز و خائن به تیم (ترامپ) در برابر اسمشان، تهیه کرده بود.

دانلود

این دومین بخش از گزارش بازرس وزارت خارجه آمریکا در مورد تبعیض علیه بعضی کارمندان این وزارت‌خانه از سوی مدیران منصوب ترامپ است.

بازرس وزارت خارجه آمریکا در بخش اول گزارش خود که یک ماه پیش منتشر شد از آزار و اذیت کارمندان و دیپلماتهایی که نسبت به وفاداریشان به سیاست‌های دولت ترامپ شک وجود داشته، خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در زمان انتشار ایمیل ها این اتهام‌ها را رد کرد و جا به جایی کارمندان را روند عادی انتقال‌های درون سازمانی خواند. اما بخش اول گزارش بازرس و بخش دوم آن تاکید دارد این انتقال ها سیاسی بوده است.

منبع: جام نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس