بوشهر رتبه نخست کشور در واگذاری مسوولیت به بانوان را کسب کرد


بوشهر رتبه نخست کشور در واگذاری مسوولیت به بانوان را کسب کرد

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: این استان در زمینه وصول درآمدها، در حوزه رونق تولید متناسب با طرح‌ها و پرداخت‌ها و در زمینه تحقق شعار دولت در خصوص انتصاب بانوان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

عبدالکریم گراوند یکشنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: هرچند برخی از دستگاه‌ها در استفاده از توان و ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی خساست به خرج می‌دهند اما استان بوشهر در اجرای این سیاست دولت پیش‌رو است.

وی یادآورشد:تحریم‌های ظالمانه‌ای که امروز دشمن بر نظام جمهوری اسلامی تحمیل کرده است آزمون و زمینه‌ای برای تقویت بنیان‌های اقتصادی است.

گراوند گفت:امید می‌رود همان‌ طوری‌که ملت ایران در دوران دفاع مقدس دست خالی سربلند از آزمون پاسداری از کشور بیرون آمدند امروز نیز در جنگ تحمیلی اقتصادی با کارجهادی، تلاش شبانه روزی، همکاری، همفکری و هم‌افزایی دوران طلایی برای اقتصاد کشور ایجاد شود.

وی یادآورشد: عزت، آبرو، سربلندی امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی را مدیون خون‌های پاک جوانانی هستیم که در راه آزادی کشور و حفظ نظام به زمین ریخته شد.

گراوند اضافه کرد: دشمن جنگ هشت ساله را با هدف از پا درآوردن نظام نوپای انقلاب اسلامی که بر مبنای استقلال، آزادی و دین اسلام و نه شرقی و نه غربی است تحمیل کردند اما با وفاداری مردم به این نظام روبه رو شدند.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس پشتوانه عظیمی برای نظام جمهوری اسلامی است تاکید کرد: امروز اگر دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی نمی تواند موفق باشد برمی گردد به آن سابقه گرانسنگی که ما از دوران دفاع مقدس داریم.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که اگر بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم به طور یقین با سربلندی دشمن را در جنگ تحمیلی اقتصادی زمین‌گیر خواهیم کرد.

گراوند گفت: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی با عزت پیروز میدان بودیم امروز نیز با استفاده از سرمایه‌ها، دانش و توانمندی فرزندان این آب و خاک می توانیم در این جنگ اقتصادی هم موفق شویم و دشمن را ناکام کنیم.

وی یادآورشد: باید از سرمایه گرانسنگ دوران دفاع مقدس برای گذر از جنگ تحمیلی اقتصادی بهره ببریم و دشمن را باردیگر شکست دهیم و برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب رعایت تقوا در فضای مجازی ضروری است وانتظاری که از همه افراد فعال در حوزه مجازی می‌رود این است که از این فضا به خوبی مراقبت کنند.

وی ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) برای احیای دین جدش و یکی از پایه‌های اصلی آن تکمیل مکارم اخلاق بود به همین دلیل در جامعه مبتنی بر اسلام باید اخلاق سرلوحه همه کارها قرار گیرد.

گراوند اضافه کرد: اگر از اخلاق دینی و اسلامی فاصله بگیریم به طور قطع خیلی از این ارزشها را از دست می‌دهیم در همین راستا از کسانی که در فضای مجازی می‌نویسند می‌خواهیم تقوا را رعایت کنند.

وی ادامه داد: فعالان اجتماعی و رسانه‌ای باید خودشان بیشتر از هر کسی از فضای مجازی مراقبت کنند.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی در هفته دولت گفت: تلاش می‌شود با بهره برداری از پروژه‌های دهه فجرامید و نشاط را در جامعه بیش از پیش تقویت کنیم.

وی بیان کرد: با وجود همه تنگناههای مختلف در حوزه اعتباری اما با برنامه‌ریزی و پی‌گیری‌ها خود را برای دهه فجر پیش‌روآماده می‌کنیم و آنهایی که می‌خواستند ما جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را نگیریم این جشن را با افتخار گرفتیم و امروز خود را برای آغاز گام دوم انقلاب آماده می‌کنیم.

گراوند گفت: با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید قرار داریم باید تلاش شود فضای با نشاط همراه با امید در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها ایجاد شود.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه بیشتر شهرها و روستاهای استان بوشهر از نعمت لوله کشی گاز برخوردارهستند انتظار می‌رود مردم از این امکانات استفاده کنند.

استاندار بوشهر برضرورت پی‌گیری طرح‌های تولیدی درحوزه کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری در سال رونق تولید برای ایجاد اشتغال تاکید کرد.

گراوند گفت: مردم با مشکلات معیشتی روبه رو هستند و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با برطرف کردن مشکلات آنان را همراهی کنند هرچند انتظار ما این نیست که کاری خلاف قانون صورت گیرد.

وی ادامه داد: همراهی با مردم، افزایش تولید همراه با عزم جهادی لازمه مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی است.

استاندار بوشهرگفت: اربعین حسینی مهمترین برنامه پیش روی استان است که با توجه به اینکه استان بوشهر معین استان خوزستان معرفی شده باید همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی بر ضرورت هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی با فرمانداران در بازدیدهای شهرستانی و رعایت اصل صرفه جویی در مصارف و هزینه‌ها تاکید کرد.

استاندار بوشهر گفت: هرچند دستگاه‌های نظارتی باید مراقب باشند اما هنر این نیست که برسر انجام کاری قفل ایجاد کنند بلکه هنر این است که زمینه انجام کار فراهم شود.

وی تاکید کرد: رسالت دستگاه‌های نظارتی کمین کردن برای ایجاد مانع نیست بلکه باید به جای مانع تراشی کمک کنیم کارها براساس قانون انجام شود.

استاندار بوشهر گفت: هرگونه فساد اقتصادی و مالی بعنوان خط قرمز به شمار می‌رود و شخصا در این بخش ورود و برخورد می‌کنم.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مهدی کیا بنام بهار هنگام