استاندار گیلان: ستادهای اربعین، زمینه‌ساز نمایش اقتدار مسلمانان باشند


استاندار گیلان: ستادهای اربعین، زمینه‌ساز نمایش اقتدار مسلمانان باشند

 رشت – ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت : اربعین ، نمایش اقتدار مسلمانان و شیعیان است و ستادهای اربعین باید جلوه‌های شکوه و عظمت محبان اهل بیت (ع) را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع غروب یکشنبه در جلسه ستاد اربعین استان در رشت افزود: خدمت ستادهای اربعین فراتر از وظایف اداری و سازمانی است؛ چرا که این خدمت بر اساس ارادت اعضای ستاد مراکز و شهرستان‌ها به امام حسین (ع) و اهل بیت است.

وی یکی از مهمترین دستاوردهای اربعین را ایجاد انس ، الفت ، دوستی، اتحاد و شور و نشاط بین مسلمانان در این راهپیمایی عظیم عنوان کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ضرورت دارد همه تدابیر لازم برای بهره برداری درست و اصولی از رویداد بزرگ اربعین به لحاظ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: این مهم فقط از طریق دولت و دستگاه‌های اجرایی میسر نمی شود و بایستی از ظرفیت‌های خیران و مشارکت مردمی نیز در این رابطه بهره گرفته شود.

زارع با بیان اینکه میزبان زائران غیر ایرانی نیز برای حضور در مراسم اربعین حسینی هستیم ، تصریح کرد :پیش‌بینی می‌شود که امسال حجم زیادی از زائران را در استان داشته باشیم از این رو نیاز است برای ارائه خدمات شایسته به زائران در آستارا به عنوان ورودی کشور، همکاری بیشتری صورت بگیرد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲۴ هزار زائر اربعین حسینی از استان به زیارت کربلا رفتند که پیش بینی می‌شود امسال این میزان به بالغ بر ۳۵ هزار زائر برسد؛ بر این اساس اهتمام داریم زائران حسینی با آرامش کامل اعزام شوند و نیاز است تا ظرفیت های خدمات‌رسانی را متناسب با آن افزایش دهیم.

زارع در ادامه با تاکید بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات ستاد اربعین استان خاطرنشان کرد : اگر سهل انگاری در این مورد صورت بگیرد و به موقع کارها انجام نشود، علاوه بر تذکرات و برخوردهای قانونی، شرمنده امام حسین نیز خواهیم بود چرا که این خدمت فراتر از وظایف اداری است .

وی همچنین از رسانه ملی خواست این مراسم در استان علاوه بر شبکه استانی، از شبکه‌های سراسری نیز نمایش داده شود.

/۲۰۰۷/۷۲۹۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی