افزایش 55 درصدی بارندگی‌ها در شیروان


افزایش 55 درصدی بارندگی‌ها در شیروان

بجنورد- ایرنا- از ابتدای سال آبی جاری 353 میلی‌متر بارندگی در شهرستان شیروان صورت گرفته که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 55 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا سرپرست امور منابع آب شیروان روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان با بیان اینکه سال آبی گذشته در این منطقه ۲۲۷ میلی‌متر بارش به ثبت رسیده بود، اظهار داشت: بارندگی های سال آبی جاری در شهرستان شیروان نسبت به دوره درازمدت نیز ۴۳ درصد افزایش داشته است.

بهزاد بهلولی با اشاره به ۱۰ میلیون متر مکعب اضافه برداشت مجاز آب از چاه های شهرستان در سال جاری، گفت: از ابتدای امسال ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و پر شده و ۶۲ مورد احکام انسداد چاه غیرمجاز در این شهرستان نیز دریافت شده است.

وی افزود: عملکرد تحویل آب از ۲ سد بارزو و گلیل شیروان در پنج ماهه نخست پارسال ۷۷۵ هزار مترمکعب آب برای مصرف آشامیدنی و ۵ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و خروجی آن ۷ میلیون مترمکعب بود که این ارقام در مدت مشابه امسال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار آب آشامیدنی، ۱۰ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و مجموع خروجی آب این سدها ۱۳ میلیون و ۱۰۰ مترمکعب بوده است.

سرپرست امور منابع آب شیروان گفت: برای سال جاری پیش بینی تامین ۱۹ میلیون مترمکعب آب شده است که از این میزان ۳ میلیون مترمکعب برای آشامیدن، ۱۵ میلیون مترمکعب برای بخش کشاورزی و یک میلیون مترمکعب برای حوزه صنعت است.

بهلولی افزود: در ۵ ماهه نخست امسال هزار و ۳۷۰ موتور تلمبه غیرمجاز در شهرستان شناسایی شده و ۲۰۴ مورد تخلفات حوزه رودخانه و لایروبی رودخانه ها در ۱۵ محل رصد شده است.

سالانه در شیروان ۷۰ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی از ۵۴۰ حلقه چاه آب مجاز و ۱۰ میلیون مترمکعب آب از هزار و ۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز برداشت می شود.

شهرستان شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را گذرانده و برخی از روستاهای این شهرستان برای تامین آب آشامیدنی خود با مشکل مواجه شده بودند.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد