فرودگاه پارس آباد جایگزین اردبیل در شرایط جوی نامساعد شد


فرودگاه پارس آباد جایگزین اردبیل در شرایط جوی نامساعد شد

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل گفت: برای پیشگیری از لغو پروازهای تهران به اردبیل در شرایط نامساعد جوی فرودگاه پارس‌آباد مغان جایگزین فرودگاه اردبیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو یکشنبه در حاشیه دیدار با سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد:در این جلسه مصوب شد تا با هماهنگی و همکاری استانداری اردبیل و شرکت فرودگاه ها، فرودگاه پارسآباد تجهیز کامل شده و پروازهای مستقیم از این فرودگاه به تهران نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات به دلایل نامساعد بودن شرایط جوی پروازهای تهران- اردبیل لغو می‌شد افزود: به جهت مه‌گیر بودن محل فرودگاه اردبیل و موقعیت جغرافیایی آن گاهی اوقات هواپیماها قادر به فرود نبوده و مجبور به برگشت می‌شدند اما با این تفاهم‌نامه مشکل موجود حل می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: در این شرایط ساعت پروازهای اردبیل و پارس‌آباد هماهنگ شده و قبلا به اطلاع شهرواندان خواهد رسید.

بهنامجو اضافه کرد:با تجهیز فرودگاه پارس‌آباد مغان سوخت‌گیری در این فرودگاه انجام می‌گیرد و این اقدام در آینده نزدیک به افزایش مستقیم پروازها کمک می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه باند اصلی فرودگاه اردبیل تا مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد شد گفت: در جلسه‌ای با پیمانکار این باند مقرر شد در صورت مساعد بودن شرایط جوی عملیات زیرسازی به اتمام رسیده و در پاییز عملیات آسفالت اجرا شود.

استاندار اردبیل گفت: همچنین با مشارکت شرکت فرودگاه‌های کشور و استانداری اردبیل مشکل تامین سوخت مورد نیاز در فرودگاه پارس‌آباد رفع می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: پروازهای فرودگاه پارس‌آباد به دلیل مشکل سوخت‌رسانی تعطیل می‌شد که با احداث تجهیزات لازم مشکل سوخت هواپیماها رفع می‌شود.

وی بیان کرد:با توجه به وجود پتانسیل تولیدات کشاورزی و گلخانه ای در شهرستان‌های شمال استان کلیات اجرای ترمینال باری هوایی این فرودگاه نیز به تصویب رسیده است.

بهنامجو بیان کرد: مقرر شد این ترمینال با مشارکت شرکت فرودگاه‌های کشور، استانداری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرایی شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این ترمینال بعد از نشست با صادرکنندگان و تولیدکنندگان وبررسی‌های لازم در خصوص میزان بار این منطقه آغاز خواهد .

۳۰۰۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس