شناسایی 36 روستای هدف گردشگری در استان اردبیل


شناسایی 36 روستای هدف گردشگری در استان اردبیل

اردبیل- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شناسایی 36 روستای هدف گردشگری در سطح این استان خبر داد.

نادر فلاحی روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: با وجود شناسایی روستاهای مستعد و هدف گردشگری در این استان، دستورالعملی برای معرفی آنها ارائه نشده است.

وی افزود: آخرین بار در سال ۸۳ بررسی کلی در این خصوص صورت گرفته و ۱۲ روستای اردبیل در آن مقطع زمانی به عنوان روستای هدف معرفی شد اما بعد از آن، هیچ دستورالعملی در خصوص شناسایی و معرفی این گونه روستاها تدوین نشد.

وی با اشاره به وجود روستاهای پرشمار در استان اردبیل با قابلیت گردشگری خاص بیان کرد: حفظ بافت کهن، معماری تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و بهسازی مسیرهای گردشگری از جمله محاسن معرفی یک روستا به عنوان روستای هدف گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در صورت شناسایی و تدوین دستورالعمل روستاهای هدف گردشگری، طرح هادی این گونه روستاها نیز متفاوت‌تر از سایر روستاها اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در روستاهای هدف گردشگری از سنگفرش به جای آسفالت استفاده شده و در حفظ بافت کهن نیز تمامی امکانات به کار گرفته شده و در مرمت و بهسازی بناها نیز به مصالح بومی توجه می‌شود.

فلاحی همچنین گفت: پیرو تفاهم‌نامه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وزارت کشور و بنیاد مسکن، برای توسعه روستاهای هدف گردشگری اعتبار ویژه‌ای اختصاص می‌یابد.

بر اساس آمارهای موجود، استان یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفری اردبیل، دارای یک هزار و ۵۵۵ روستای دارای سکنه است که در این روستاها، ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر زندگی می کنند.

تاکنون ۱۲ روستا در استان اردبیل به عنوان روستای دارای بافت باارزش تاریخی و هدف گردشگری تعیین و انتخاب شده است.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس