نماینده پوتین با بشار اسد درباره اجلاس سه جانبه آنکارا گفت وگو کرد


نماینده پوتین با بشار اسد درباره اجلاس سه جانبه آنکارا گفت وگو کرد

مسکو – ایرنا - هیات روسی به سرپرستی نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد و دو طرف درخصوص اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا که قرار است فردا دوشنبه برگزار شود گفت وگو کردند.

به گزارش ریانووستی، الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در سوریه، بشار اسد را از دستور کار مذاکرات سران کشورهای حامی مذاکرات آستانه که در آنکارا برگزار می شود، مطلع کرد.
حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه فردا در خصوص حل مسائل سوریه از جمله اوضاع در ادلب گفت و گو خواهند کرد.
لاورنتیف در ادامه دیدار توضیحاتی درخصوص تلاش های روسیه برای رفع موانعی که برخی کشورها در منطقه و خارج از آن برای به درازا کشیدن اجرای تصمیمات به منظور پایان جنگ در سوریه ایجاد می کنند، ارائه کرد.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در دیدار با اسد که سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه نیز در آن حضور داشت، خاطرنشان کرد: مسکو مصمم به ادامه همکاری با دمشق برای رفع پیامدهای جنگ تروریست ها علیه سوریه و مردم این کشور است.
وی تصریح کرد: جنگ با تروریست ها در سوریه تا پاکسازی کامل این کشور از وجود گروه های تروریستی ادامه خواهد داشت.
در این دیدار دو طرف آخرین اوضاع سوریه و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
به گزارش تاس، رئیس جمهوری سوریه و هیات روسی در خصوص تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه که در آخرین مراحل شکل گیری قرار دارد، نیز گفت و گو و رایزنی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد