آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی و فناوری دارو به اندونزی


آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی و فناوری دارو به اندونزی

تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از اعلام آمادگی کامل کشورمان برای صادرات محصولات و تجهیزات پزشکی و انتقال فناوری تولید دارو به کشور اندونزی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در دیدار با نیلا فریدمولک وزیر بهداشت اندونزی، بیان کرد: حدود ۵ سالی است که فضای جدیدی از کسب و کار در ایران شکل گرفته که مبتنی بر نیروی انسانی و ایده های آنها است.

وی با اشاره به ذخیره عظیم کشورمان در حوزه نیروی انسانی تحصیلکرده، افزود: در حال حاضر ۳۳ میلیون جوان بین ۲۰ تا ۴۰ سال و ۵ میلیون دانشجو در ایران هستند که بزرگترین گنجینه ایران برای حرکت از اقتصاد نفت محور به اقتصاد دانش بنیان محسوب می شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: نسل جدیدی از کارآفرینان به حوزه اشتغال کشور تزریق شده اند که این نسل استارتاپی در حوزه های مختلفی چون هوا فضا، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، سلول های بنیادی و غیره فعالیت می کنند.

**هدف معاونت علمی تحقق اقتصاد دانش بنیان است

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین با تاکید بر اینکه تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقق اقتصاد دانش بنیان است، عنوان کرد: ۵ سال است که تلاش می کنیم اقتصاد دانش بنیان را جایگزین اقتصاد نفتی کنیم.

وی ادامه داد: تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان، در قالب زیست بومی محقق می شود که صندوق های خطرپذیر، پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها و بانک ها را در دل خود جای داده است.

ستاری با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه بهداشت و درمان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد داروهای داخلی در کشورمان تولید می شود که این استقلال دارویی به علت تحریم های سیاسی و اقتصادی ایران در دهه های گذشته بوده و شکل گیری بزرگ ترین شرکت های بیوتکنولوژی منطقه خاورمیانه در ایران نتیجه همین تحریم ها است.

وی همچنین تاکید کرد: ایران آمادگی کاملی دارد تا در حوزه صادرات محصولات و تجهیزات پزشکی و انتقال فناوری تولید داروها به کشور اندونزی پیش قدم شود. وظیفه ما ایجاد پل ارتباطی بین اساتید، دانشجویان و شرکت های ایرانی با دیگر کشورها است تا تعامل بین آنها بیشتر شود.

ستاری تصریح کرد: ایران می تواند با هزینه کم و کیفیت بالا تکنولوژی های دارویی و تجهیزات پزشکی خود را به کشور اندونزی منتقل کند که این کار باعث افزایش همکاری های بین دو کشور می شود.

**انتقال نانوتکنولوژی از ایران به اندونزی ضروری است

نیلافریدمولک وزیر بهداشت اندونزی نیز در این دیدار، با اشاره به پیشرفت های خوب ایران در حوزه های مختلف علمی، گفت: سفر ما به ایران برای پیگیری میزان پیشرفت توافق نامه هایی است که سالهای گذشته بین دو کشور منعقد شده است.

وی افزود: در این سفر از پیشرفت های ایران در حوزه پزشکی، به خصوص نانوتکنولوژی دارویی بازدید کردیم و امیدواریم این پیشرفت ها به کشور ما نیز منتقل شود.

مولک همچنین تصریح کرد: اندونزی آماده پذیرش تکنولوژی های پیشرفته ایران در حوزه نانوتکنولوژی در زمینه سلامت و بهداشت است.

در ادامه این دیدار تفاهم نامه انتقال فناوری تولید ۵ واکسن‌ انسانی از اندونزی به ایران بین دو شرکت ایرانی و اندونزیایی و نیز تفاهم نامه صادرات و انتقال فناوری محصولات نانوتکنولوژی از ایران به اندونزی مابین وزارت بهداشت و درمان اندونزی و ستاد توسعه ویژه فناوری نانو معاونت علمی به امضاء رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا