برنامه گسترش 150 هکتاری گلخانه‌های خراسان شمالی


برنامه گسترش 150 هکتاری گلخانه‌های خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- سطح کنونی کشت گلخانه‌ای در خراسان شمالی 50 هکتار است که مسئولان بخش کشاورزی استان برای ایجاد 150 هکتار گلخانه دیگر تا پایان امسال برنامه‌ریزی کرده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خراسان شمالی ۱۵۰ هزار هکتار عرصه زراعی آبی دارد که یقینا وجود تنها ۵۰ هکتار کشت گلخانه ای در این استان چندان مطلوب نیست و باید برای توسعه این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد.

محمدجواد تشکری یکی از رویکردهای جدی وزارت جهاد کشاورزی در سالیان اخیر را گسترش کشت گلخانه ای دانست و گفت: اکنون ۱۵ هزار هکتار کشت گلخانه ای در کشور وجود دارد که ۳ هزار هکتار آن در سال گذشته ایجاد شده است.

وی با اشاره به بحران جدی منابع آب، رفتن به سمت کشت گلخانه ای را ضروری خواند و گفت: هم اینک سازمان جهاد کشاورزی برای ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس، تا ۳۰۰ متر مربع، به راحتی مجوز داده و نیز با اعطای تسهیلات ۷ درصدی با بازپرداخت ۷ ساله، از محل صندوق ذخیره ارزی، از فعالان این بخش حمایت می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: قبلا برای صدور مجوز گلخانه ۲۸ مورد استعلام صورت می‌گرفت بود که دریافت آن بسیار زمانبر بود ولی اکنون این استعلام ها کاهش یافته که ظرف یک هفته دریافت و متقاضی به بانک معرفی می شود.

سطح گلخانه های استان خراسان شمالی که تا سال ۹۲ تنها ۱۰ هکتار بود در پایان سال ۱۳۹۷ به ۵۰ هکتار رسید.

میزان تولید گلخانه های استان خراسان شمالی شامل ۴ هزار و ۳۷۵ تن انواع محصولات صیفی و سبزی، گیاهان دارویی و ۳۴۲ هزار شاخه گیاه گلدانی است.
استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغ است.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد