عزاداران آذربایجان‌غربی 2900 واحد خون اهدا کردند


عزاداران آذربایجان‌غربی 2900 واحد خون اهدا کردند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: عزاداران حسینی در این استان 2 هزار و 900 واحد خون همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورا اهدا کردند.

مجتبی قهرمان رضائیه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهدای خون توسط عزاداران حسینی در این استان در ایام تاسوعا و عاشورای امسال، پنج درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان، اهدای خون را تنها به ایام محرم یا روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند اضافه کرد: در تاسوعا و عاشورای سال گذشته ۲ هزار و ۷۵۰ واحد خون در آذربایجان‌غربی اهدا شده بود.

وی با قدردانی از مشارکت فعالانه شهروندان در این امر انسان‌دوستانه و خیرخواهانه بیان کرد: ارومیه، خوی و میاندوآب بیشترین آمار اهدای خون را در استان در این ایام به خود اختصاص دادند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر این در شهرهای نقده، مهاباد، سلماس و تازه شهر نیز پایگاه های سیار این انتقال خون میزبان اهداکنندگان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بودند.

همه‌ساله آیین نذر خون همزمان با ایام عزای حسینی در کشور انجام می‌شود و اکیپ‌های انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورا به حالت آماده‌باش هستند.

در کنار تمام نذورات دیگر که در ماه محرم انجام می‌شود چند سالی است که استقبال خوبی از طرح نذر اهدای خون توسط اهداکنندگان برای نجات بیماران نیازمند انجام می‌شود و امسال نیز این طرح از آغاز محرم، به ویژه تاسوعا و عاشورا تا اربعین حسینی ادامه دارد.

در آذربایجان‌غربی سالانه بیش از ۷۰ هزار واحد خونی اهدا می‌شود.
اهدای خون یک نیاز دائمی است زیرا زندگی بیماران تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و تصادفی در گرو دریافت مداوم خون و فرآورده‌های آن است.

۸۱۳۷/۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب