پوشش پدافند هوایی شرق با رادار 800 کیلومتری «نذیر»


پوشش پدافند هوایی شرق با رادار 800 کیلومتری «نذیر»

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از رادار 800 کیلومتری نذیر در منطقه شرق کشور بازدید کرد.

به گزارش مشرق، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بازدیی از سایت رادار طبس، استقرار سامانه رادار نذیر در این منطقه را کامل کنده پدافند هوایی آسمان شرق کشور عنوان کرد.

ببینید:

عکس/ ربات موشک انداز ارتش در رژه

وی خاطر نشان کرد: تمام مراحل ساخت سایت راداری نذیر، از مکان یابی تا ساخت رادار قدرتمند و متناسب با این منطقه، توسط کارکنان جوان پدافند هوایی ارتش انجام شده و نمایانگر اقتدار کشور در حوزه دفاع هوایی است.

سامانه راداری نذیر که برای اولین بار در شهریور ۱۳۹۴ معرفی و عملیاتی شدن آن در آستانه روز پدافند هوایی در شهریور ۱۳۹۵ اعلام شد، راداری پیشرفته با برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر با قابلیت کشف اهداف تا ارتفاع بیش از ۳۰ کیلومتر است.

به دلیل ویژگی های خاص این رادار، نذیر توانایی کشف انواع اهداف با سطح مقطع راداری پائین مانند پهپادهای مهاجم و موشک های کروز آمریکایی است.

از تصاویر منتشر شده به نظر می رسد که نذیر دارای ساختار ویژه ای در آنتن های خود بوده و بر روی ارتفاعات کشور مستقر شده است.

ویژگی مهم دیگر رادار نذیر، توانایی کشف و ردیابی موشک های بالستیک است. همچنین نذیر توانایی بالایی در تفکیک اهداف داشته و در برابر موشک های ضد رادار نیز مقاوم است.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس