مسئولان در انعقاد قراردادها نمایندگان منتخب شوراها را دعوت کنند


مسئولان در انعقاد قراردادها نمایندگان منتخب شوراها را دعوت کنند

مشهد- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: در تصمیماتی که برای روستاها و شهرها گرفته می شود باید نمایندگان منتخب شوراها نیز حضور داشته باشند تا به عنوان بازوی اجرایی در فراهم آوری امکانات برای تصمیم گیری‌ها یاری کنند.

شهناز رمارم روز یکشنبه در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان مشهد افزود: با توجه به شناخت این افراد از حوزه خود می توانند اطلاعات مناسبی برای تصمیم گیری در اختیار مدیران قرار دهند.
وی اظهار داشت: اگر در زمان امضای تفاهم نامه ها، رئیس شورای روستا در جلسات حضور داشته باشد در پیگیری موضوعات به تصویب رسیده فعال تر انجام وظیفه می کند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به جلسه بررسی مشکلات آب ۷۰ روستا بدون حضور نمایندگان آنها ادامه داد: شوراها در اجرای مصوبات بالا دستی می توانند هم تسهیلگر و هم مانع باشند، پس بهتر است اینگونه جلسات با حضور آنها برگزار شود.

وی گفت: اگر روستائیان و جوامع روستایی توانمند شوند نیاز به هزینه بسیار برای حاشیه شهرها نخواهد بود و اگر این اتفاق رخ دهد شاهد مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به روستاها خواهیم بود.
رمارم افزود: شورای های روستایی مهم ترین رکن نهاد های مردمی هستند که می توانند در نقش مطالبه گر امور روستا و محل خود، از مسولان پرسشگری کنند.
وی همچنین به جایگاه شهر مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: مشهد شهر زیارتی و مذهبی است و نقش زیارتی این شهر از گردشگری آن بیشتر است و افرادی که به این شهر وارد می شوند، زائرانی هستند که در کنار زیارت به گردشگری نیز می پردازند.
وی گفت: زیبایی های مشهد کمتر از دیگر نقاط کشور نیست ولی ما غافل از آن هستیم که این شهر را درست معرفی کنیم.
در این جلسه بخشداران مناطق احمدآباد، رضویه و بخش مرکزی شهرستان مشهد مسائل و مشکلات حوزه تحت مدیریت خود را بیان کردند.
همچنین اصلاحیه آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهرستان مشهد و تغییر چارت تشکیلاتی آن مورد بررسی قرا گرفت و آئین نامه کارگروه مدیریت بحران شورای اسلامی شهرستان مشهد در سه فصل و هشت ماده به تصویب رسید.
۲۰۳۰/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر