نگاهی به لاستیک‌های بوگاتی شیرون رکوردشکن


نگاهی به لاستیک‌های بوگاتی شیرون رکوردشکن

با ادای احترام زیاد به پیشرانه‌ها، سیستم‌های تعلیق، گیربکس‌ها و ترمزها، لاستیک‌ها مهم‌ترین بخش یک خودرو هستند. شما می‌توانید سریع‌ترین و تیزترین خودروی دنیا را داشته باشید اما اگر یک دست لاستیک ارزان‌قیمت و متفرقه استفاده کنید تأثیر بسیار بدی را روی پرفورمنس خودروی خود شاهد خواهید بود. به همین دلیل است که برندهای طراز... The post نگاهی به...

با ادای احترام زیاد به پیشرانه‌ها، سیستم‌های تعلیق، گیربکس‌ها و ترمزها، لاستیک‌ها مهم‌ترین بخش یک خودرو هستند. شما می‌توانید سریع‌ترین و تیزترین خودروی دنیا را داشته باشید اما اگر یک دست لاستیک ارزان‌قیمت و متفرقه استفاده کنید تأثیر بسیار بدی را روی پرفورمنس خودروی خود شاهد خواهید بود. به همین دلیل است که برندهای طراز اول جهانی اهمیت بسیار زیادی به لاستیک‌های خودروهای خود می‌دهند.

نگاهی به لاستیک‌های بوگاتی شیرون رکوردشکن
زمانی که بوگاتی ویرون عرضه شد، یک دست لاستیک‌های میشلین آن قیمت 42 هزار دلاری داشت که البته این قیمت با رینگ‌ها به 100 هزار دلار می‌رسید. لاستیک‌های بوگاتی شیرون به آن اندازه گران نیستند اما هنوز هم بخش مهمی از مهندسی این خودرو را تشکیل می‌دهند. این موضوع به ویژه در خودرویی که از سرعت 482 کیلومتر در ساعت عبور می‌کند خود را نشان می‌دهد. استفان الروت مدیر توسعه‌ی بوگاتی در مصاحبه با رسانه‌ها به برخی از جنبه‌های مهندسی لاستیک‌های این هیولا اشاره کرده است.

نگاهی به لاستیک‌های بوگاتی شیرون رکوردشکن
او می‌گوید دو شرکت فرانسوی میشلین و بوگاتی (مقر این دو شرکت تنها 6 ساعت باهم فاصله دارد) به لاستیک‌های استاندارد شیرون یک لایه فیبرکربن اضافه کرده تا استحکام بیشتری حاصل شود. سپس این لاستیک‌ها بدون اینکه روی خودرو سوار شوند تست شده‌اند.


الروت گفته است:

ما از چرخ تست هواپیما در شارلوت آمریکا برای اطمینان از اینکه لاستیک در سرعت بالاتر از 500 کیلومتر در ساعت مشکلی نخواهد داشت استفاده کردیم. در سرعت‌های بالا شاید ببینید که مشکلی وجود ندارد ولی اگر در سرعت‌های بسیار بالا حرکت کنید احتمالاً معنی محو شدن را خواهید فهمید.


گفته‌های مدیر بوگاتی به گونه‌ای جالب نشان دهنده‌ی محدودیت‌های لاستیک تقویت شده با فیبر کربن است. البته این‌ها تنها برای مزاح گفته نشده‌اند. قطعاً ترکیدن لاستیک خودرو در سرعت بالای 450 کیلومتر در ساعت باعث مرگ راننده‌ی بوگاتی یعنی اندی والاس می‌شد؛ بنابراین این دو شرکت تمامی جوانب ایمنی را در نظر گرفتند و سپس اقدام به رکوردشکنی کردند.

نگاهی به لاستیک‌های بوگاتی شیرون رکوردشکن
الروت ادامه می‌دهد:

شما اول باید نشانه‌های تخریب لاستیک را مشاهده کنید. پیش از آنکه لاستیک به‌طور کامل منفجر شود صدا و لرزش‌هایی رخ خواهد داد.

خوشبختانه شیرون بدون هیچ مشکلی توانست رکورد مشهور خود را ثبت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید