42 هکتار کشت گلخانه ای در استان بوشهر اجرایی شد


42 هکتار کشت گلخانه ای در استان بوشهر اجرایی شد

بوشهر-ایرنا- مدیرسازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدا سال جاری تاکنون 42 هکتار کشت گلخانه ای در این استان اجرایی شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته 50 درصد افزایش یافته‌است.

محمدتقی منوچهری روز یکشنبه در نشست مسوولان استان بوشهر افزود: این میزان کشت گلخانه ای برای ۴۲۰ نفر ایجاد شغل کرده و پیش بینی شده تا پایان سال ۲۵۸ هکتار کشت گلخانه ای در این استان اجرایی شود.

وی بیان کرد: تا پیش از سال ۹۸ در مجموع ۳۰۰ هکتار ز مزارع این استان به زیر کشت گلخانه ای رفته بود و برای سال جاری نیز سهم تکلیفی استان برای اجرا کشت گلخانه ای به همین میزان است.

منوچهری ادامه داد: یک متقاضی اجرا طرح ۱۲۷ هکتار کشت گلخانه ای در شهرستان دیر نیز روند پایانی دریافت مجوزهای خود را سپری می کند که اجرا آن به تحقق سهم تکلیفی استان در اجرا کشت گلخانه ای کمک شایانی میکند.

وی گفت: گوجه فرنگی، خیار، فلفل، نشاء سبزی و صیفی جات از عمده تولیدات گلخانه های استان بوشهر به شمار می روند.

منوچهری ادامه داد: بخش قابل توجهی از این تولیدات به کشورهای همسایه صادر میشود که در این بین قطر بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی یادآورشد: کشاورزی بویژه در بخش گلخانه ای از ظرفیت های قابل توجه استان بوشهر است که در این راستا برای افزایش سطح زیر کشت حمایت تسهیلاتی ویژه از متقاضیان صورت میگیرد.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل