ایجاد شغل برای دانش‌آموختگان دغدغه عمومی کشور است


ایجاد شغل برای دانش‌آموختگان دغدغه عمومی کشور است

ایلام- ایرنا - مدیر نظارت و بازرسی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان دانش آموخته یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم مسئولان کشور است.

به گزارش ایرنا، جمال شیخ پور روز یکشنبه در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت: نیروی جوان تحصیل کرده سرمایه ارزشمندی است که با فراهم کردن شرایط اشتغال می‌توان از وجود آنها در راستای توسعه و خودکفایی کشور بهره برد.

وی به ضرورت نظارت مستمر بر اجرای طرح‌ها و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت شرکت‌های وابسته به کمیته امداد در راستای فراهم کردن اشتغال و خودکفایی افراد زیرپوشش استفاده شود.

او ادامه داد: از طرح‌های زیر مجموعه کمیته امداد در استان بازدید و پیگیری لازم برای استفاده از ظرفیت آنها و ایجاد اشتغال مولد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف نفت و گاز، پتروشیمی و کانی‌های غیر فلزی گفت: رویداد اربعین یک ظرفیت ویژه در زمینه اشتغال است که با برنامه ریزی و جهت دهی مناسب می توان از آن در راستای ایجاد اشتغال جوانان بهره برد.

حیدر نعمتی اظهار داشت: کمیته امداد پیگیری های بسیار خوبی در راستای استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و اجرای استارتاپ ها دارد و سعی می کند از ظرفیت های جدید در راستای اشتغال افراد فارغ التحصیل تحت پوشش خود استفاده کند.

وی افزود: مشکل اشتغال فارغ الحتصیلان بیکار از دغدغه های اصلی استان است که با تغییر نگرش در فرهنگ اصرار برای پشت میز نشینی و کارمندی می توان با کمک ابزارهای تشویقی و بیمه ای به سمت ایجاد انگیزه برای ایجاد شغل های نو و دانش بنیان که خلا بازار را پر کند، حرکت کرد.

وی خواستار تقویت کمیته فنی استان و نظارت بیشتر در پرداخت تسهیلات اشتغالزا شد و گفت: با نظارت و مشاوره می توان برای به سرانجام رسیدن طرح هایی که برای آنها اعتبار پرداخت شده، تلاش کرد البته این نظارت ها باید مستمر و در راستای استفاده بهینه از تسهیلات باشد.

وی ادامه داد: فلسفه ایجادی سازمانهای توسعه ای سرمایه گذاری در استانهای کمتر توسعه یافته است که کمیته امداد امام خمینی(ره) می تواند از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال جوانان دانش آموخته در استان کمک کند.

نعمتی گفت: طرح پروار بندی چوار و باغات زیتون مورموری به مساحت ۲۵۰هکتار از جمله طرح های کمیته امداد هستند که می توانند فعال شوند و به ایجاد اشتغال مولد افراد تحت پوشش کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه این دیدار مدیر نظارت و بازرسی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از طرح های ایجاد کمیته امداد استان بازدید کرد./۶۰۳۴/۷۱۷۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)