100 موکب قم در اربعین به زائران حسینی خدمات ارائه می دهند


100 موکب قم در اربعین به زائران حسینی خدمات ارائه می دهند

قم – ایرنا - معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، گفت: 100 موکب و ایستگاه صلواتی از این استان، ایام اربعین امسال در قم،‌ مهران، کوت، فکه، ‌نجف اشراف، ‌مسیر نجف به کربلا، ‌کربلا، کاظمین و سامرا به زائران حسینی خدمات ارائه می دهند.

یونس عالی پور روز یکشنبه در شورای اداری قم در سالن همایش های فرمانداری ، با اشاره به روند صعودی تعداد موکب های این استان در ایام اربعین حسین ادامه داد: تعداد موکب های قم از ۲۵ موکب در سال ۹۵ به ۴۲ موکب در سال ۹۶ و همچنین ۶۲موکب در سال ۹۷ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این موکب ها و ایستگاه های صلواتی با وجوهات مردمی اداری و هیچ بودجه دولتی ندارند و تنها دولت بسترساز فعالیت این موکب هاست.

عالی پور، با بیان اینکه پیاده روی عظیم اربعین به عنوان نماد تشیع در دنیا مورد توجه قرار گرفته است،افزود: پیاده روی عظیم اربعین، حرکتی فرهنگی تبلیغی و مورد توجه دوستان و دشمنان است به همین دلیل باید در برگزاری هر چه باشکوه تر این حرکت عظیم به کمک میزبانان عراقی خواهیم رفت.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، با بیان اینکه آماده سازی موکب ها در حال انجام است گفت: احکام مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در ستاد اربعین آماده شده و به زودی ابلاغ میشود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه قم در مسیر رفت و برگشت بخش زیادی از زائران اربعین داخلی و همچنین زائران پاکستانی است، بسترسازی لازم برای پذیرایی از این زائران در این استان ایجاد شده است.

عالی پور با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری دستگاه های مختلف استان برای همکاری و صدور مجوز برای فعالیت موکب ها گفت: از دستگاه های اجرایی استان تقاضا داریم که درخواست موکب داران را در کمترین زمان ممکن بررسی کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، گفت: با همکاری و مشارکت تمام دستگاه های خدماتی، امنیتی،‌انتظامی و درمانی استان، عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در قم با شکوه بسیار زیاد و در آرامش کامل برگزار شد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا