تلاش گروه‌های حقوق بشر علیه ولیعهد بحرین


تلاش گروه‌های حقوق بشر علیه ولیعهد بحرین

یک گروه حقوق بشر بحرین و آمریکایی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولت وی خواسته اند که برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرین تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، در حالی که ولیعهد بحرین برای سفر آینده در واشنگتن آماده می شود ، یک گروه حقوق بشر بحرین و آمریکایی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولت وی خواسته اند که برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرین تلاش کنند.

در نامه هایی که روز جمعه به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه مایک پومپئو ارسال شد ، آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین (ADHRB) از این دو نفر خواستند که از سفر ناصر بن حمد آل خلیفه به عنوان فرصتی برای مطرح کردن نگرانی های مربوط به حقوق بشر استفاده کنند.

از زمان بهار عربی در سال 2011 ، دولت بحرین نظارت بر سرکوب آراء مخالفان را انجام داده و مخالفت را به شدت سرکوب کرده است ، در نتیجه ، آنچه گفته می شود گروه های حقوق بشری رفتارهای ناعادلانه از جمله حبس جمعی و شکنجه را دارند.

در این نامه ها به طور خاص پرونده های نبیل رجب ، عبدالهادی خواجه ، عبدالجلیل سینگاس و شیخ علی سلمان ذکر شده است. هر چهار نفر از فعالان حقوق بشر زندانی هستند که منتقد دولت بحرین هستند.

رجب ، یکی از برجسته ترین فعالان این چهار نفر ، در فوریه سال 2018 به اتهامات با انگیزه سیاسی مربوط به توییت هایی که در شکنجه در زندان های بحرین و جنگ در یمن بسیار مهم بودند ، به پنج سال زندان محکوم شد.

انتظار می رود ولیعهد بحرین روز دوشنبه برای گفتگو درمورد تروریسم و ​​ثبات در منطقه به واشنگتن سفر کند.

از زمان آغاز انتقلاب مردم بحرین بسیاری از چهره های برجسته مخالف و فعالان حقوق بشر در این کشور زندانی شده اند یا از کشور گریخته اند و گروه های اصلی مخالف بحرین ممنوع شده اند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...