استقرار نمایندگی 7 بانک برای انجام امور سیل زدگان خراسان شمالی


استقرار نمایندگی 7 بانک برای انجام امور سیل زدگان خراسان شمالی

‌مدیر هماهنگی شعب بانک های خراسان شمالی از استقرار نمایندگی هفت بانک در شهرستان راز و جرگلان برای انجام امور سیل زدگان طی چند روز اخیر خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، ‌هدایتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات اساسی مردم سیل زده شهرستان مذکور نبود بانک ها برای امر انعقاد قرار داد جهت اخذ تسهیلات بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل است، گفت: با پیگیری های انجام شده هفت نمایندگی طی دو روز در هفته در محل فرمانداری و بخشداری جرگلان مستقر خواهند شد و دیگر مجبور نیستند برای پیگیری امور به مرکز استان سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه 9 بانک عامل موظف به پرداخت تسهیلات جهت بازسازی منازل سیل زده هستند، افزود: دو بانک صادرات و ملی نیز در این شهرستان به مردم خدمات رسانی می کند.

محمدی مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: طی مرحله نخست سهمیه یک هزار و 500 فقره تسهیلات برای بازسازی منازل سیل زده اعلام شد و در مرحله دوم نیز سهمیه پنج هزار واحد اعلام شده که تمامی سهمیه های در نظر گرفته شده برای خراسان شمالی ابلاغ شده است.

وی افزود: از آنجایی‌که سهمیه مرحله دوم با کمی تاخیر ابلاغ شد، همین امر موجب شد تا بخشی از زمان کار را برای بازسازی منازل آسیب دیده را از دست دهیم.

محمدی ادامه داد: تاکنون 336 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 130 میلیارد تومان کمک بلاعوض ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: همچنین حدود 10 هزار تن سیمان نیز به صورت رایگان در اختیار سیل زدگان استان برای بازسازی منازل آسیب دیده قرار گرفته است.

محمدی تصریح کرد: تاکنون سه هزار و 213 فقره پرونده به بانک های عامل جهت انعقاد قرار داد ارسال شده است که با تسهیلات ارائه شده تاکنون 237 واحد به مرحله ساخت سقف رسیده است.

وی گفت: با تسهیلات ارائه شده از سوی بانک ها به آسیب دیدگان کفاف ساخت یک واحد مسکونی را خواهد داد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)