حس‌گرها جای بازرسی در فرودگاه گاتویک لندن را می‌گیرند


حس‌گرها جای بازرسی در فرودگاه گاتویک لندن را می‌گیرند

لندن - ایرنا - گاتویک اولین فرودگاه انگلیس خواهد بود که بزودی طرحی را به اجرا می‌گذارد تا مراحل تشریفات مسافران به صورت هوشمند و از طریق حس‌گرها، بدون نیاز به انسان انجام ‌شود.

بر اساس این طرح که در فاز اول به صورت مشترک با شرکت هواپیمایی «ایزی‌جت» آزمایش می شود، مسافران بدون انتظار در صف های طولانی و ارائه گذرنامه، از طریق چهره‌ شناسایی و مراحل بازرسی آنها انجام ‌خواهد شد.

در این طرح چهره‌ مسافران هم زمان با ورود آنها به فرودگاه از طریق حس‌گرها شناسایی و با کارت پرواز آنها تطبیق داده می‌شود.

این فناوری همچنین می تواند از طریق رنگ چشم مسافران از فاصله دور تشخیص دهد که آنها در سالن انتظار درستی وارد شده‌اند یا نه.

مقامات فرودگاه گاتویک ادعا می کنند که این فناوری به حدی پیشرفته است که می تواند از پشت عینک و یا لنز هم مسافران را شناسایی کند.

بزرگترین فرودگاه انگلیس «هیترو» هم در نظر دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی این طرح را به اجرا بگذارد.

این طرح بخشی از برنامه آسان سازی سفر مسافران توسط این دو فرودگاه مهم انگلیس است.

فرودگاه گاتویک در فاصله ۴۷ کیلومتری جنوب شهر لندن قرار دارد و دومین فرودگاه مهم و پر رفت‌ وآمد لندن به شمار می‌رود.

این فرودگاه دارای دو باند فرود به طول ۲.۵ و ۳.۳ کیلومتر است و در سال گذشته میلادی بیش از ۴۰ میلیون نفر در این فرودگاه جابجا شده‌اند.

این فرودگاه در نظر دارد تا برای توسعه این ظرفیت، باند اضطراری را هم وارد مدار کند که البته با مخالفت‌هایی از سوی فعالان محیط زیست مواجه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس