رمزارز تلگرام آبان ماه عرضه می‌شود


رمزارز تلگرام آبان ماه عرضه می‌شود

تهران-ایرنا- به گفته سرمایه‌گذاران تلگرام، رمزارز اختصاصی این شبکه اجتماعی 31 اکتبر (9 آبان) امسال عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «ورج»، آخرین بار که خبری از رمزارز گرام (Gram) منتشر شد، تلگرام قصد داشت عرضه اولیه سکه (initial coin offering) خود را لغو کند، بنابراین اخبار اخیر مبنی بر انتشار این رمزارز تا حدود یک ماه آینده آن دسته از افرادی را که تلگرام و دنیای رمزارزها را از نزدیک دنبال نمی‌کنند، غافلگیر کرد.

در اسناد حقوقی که سرمایه‌گذارهای تلگرام به رسانه‌ها ارائه داده‌اند، این شرکت این بار ضرب الاجلی جدی را برای عرضه این رمزارز تعیین کرده است؛ اگر تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) امسال این اتفاق نیفتد، تلگرام موظف است ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه‌ای را که برای اجرای این طرح جمع آوری شده است، بازگرداند.

کاربران می‌توانند این رمزارزها را در کیف پول دیجیتال گرام که تلگرام در نظر دارد به تمام بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در جهان ارائه دهد، ذخیره کنند.

تلگرام نخستین شرکتی نیست که رمزارز اختصاصی خود را ارائه می‌دهد. فیس‌بوک نیز در حال توسعه رمزارز اختصاصی لیبرا است که بنابر گزارش‌ها توسط ارزهای رایج در حساب‌های بانکی پشتیبانی می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که این رمزارز در صورت تایید، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شود. شرکت وال‌مارت که به عنوان بزرگترین خرده فروشی جهان شناخته می‌شود نیز در اوایل اوت (مرداد) پتنت توسعه رمزارز اختصاصی خود را ثبت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند