وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده فرآیند انتقال بخش دوم از تجهیزات سامانه اس 400 از روسیه به ترکیه خاتمه یافته است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، روز یکشنبه(24 شهریورماه)، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: فرآیند انتقال بخش دوم از سامانه دفاع موشکی اس 400 از روسیه به ترکیه خاتمه یافته است.

آنکارا بخش اول از محموله تجهیزات سامانه اس 400 را در ماه جولای تحویل گرفته بود. تحویل بخش اول از تجهیزات سامانه اس 400 از جانب روسیه به ترکیه در 25 جولای سال جاری میلادی خاتمه یافته بود.

ترکیه پیشتر بارها سعی داشت تا سامانه پاتریوت را از آمریکا خریداری کند با این حال، واشنگتن با این تقاضای ترکیه مخالفت کرده بود. از این رو، ترکیه با چرخش به سمت روسیه در سال 2017، قرار خرید سامانه اس 400 از این کشور را به امضا رساند. پس امضای قرارداد میان ترکیه و روسیه، مقام های آمریکایی بارها و بارها به مقام های ترکیه گفته اند که حاضرند سامانه پاتریوت را به ترکیه بفروشند. در مقابل، واشنگتن از ترکیه درخواست کرده بود تا قرارداد خرید اس 400 از روسیه را لغو کند. این درخواست از سوی ترکیه با قاطعیت رد شده بود. این امر موجب تشدید تنش میان ترکیه و آمریکا شد به نحوی که واشنگتن تهدید کرد بر علیه آنکارا تحریم وضع خواهد کرد.