انتقاد حجت نظری از تصویب مصوبه جوان گرایی در شورای شهر


انتقاد حجت نظری از تصویب مصوبه جوان گرایی در شورای شهر

نظری با اشاره به اینکه مصوبه جوان گرایی که امروز در شورا به تصویب رسید دفاع بد از آن بود، گفت: این مصوبه بیشترین تخریب علیه جوان گرایی است.

انتقاد حجت نظری از تصویب مصوبه جوان گرایی در شورای شهربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در نشست خبری که پس از پایان جلسه علنی امروز شورای شهر در رابطه با مصوبه به کارگیری جوانان در پست‌های مدیریتی برگزار کرد، گفت: شورا با این مصوبه خواست که به جامعه القا کند که موافق جوانگرایی است، اما در عمل این مصوبه به ضد خود تبدیل شد، زیرا که تأکید کرده مصوبه باید ناظر به بعد خود باشد و عملا کارکرد آن بی اثر شده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: همان طور که گفته می‌شود بهترین حمله دفاع بد است، این مصوبه هم دفاع بد از جوانگرایی بود و بیشترین تخریب را در مورد جوان گرایی شکل داد.

بیشتر بخوانید؛ لایحه انتصاب جوانان، جوان فریبی بود

او با بیان اینکه حدود یک سال و نیم است که پیگیر ارائه این موضوع در شورای شهر بوده، اظهار کرد: تلاش کردیم تا از این طریق فضایی را در شهرداری فراهم کنیم که جوان‌ها فارغ از هر نگاهی که دارند در سطوح مختلف مدیریتی جایگاه داشته باشند.

نظری با اشاره به اینکه یک نسلی از ابتدای انقلاب در مناصب مختلف بوده و همان نسل هم جنگ را اداره کرده، گفت: در حال حاضر همان نسل در سطوح مختلف کشور را اداره می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما این طرح را آ‌ماده کردیم تا در مدیریت شهری تغییراتی رخ دهد، اظهار کرد: تأکید ما به استفاده از جوانان به خاطر این است که علم آن‌ها به روز است و بیشتر با دنیای بیرون ارتباط دارند و از سوی دیگر تجربه مدیران قبلی را هم دیده‌اند و از آن درس می‌گیرند.

او با بیان اینکه این طرح بیش از یک سال و نیم پیش نگارش شد و با ۱۴ امضا به رئیس شورا داده شد، افزود: اگرچه در اردیبهشت ۹۷ این طرح آماده شد و با تأخیر غیرعادی اعلام وصول شد و بعد از ۴ ماه فوریت آن تصویب شد و با توجه به اینکه این طرح یک فوریتی بود یک دوره یک ماهه را طی کرد و بعد از چهار ماه در روز‌های پایانی آذر توانستیم کلیات آن در صحن شورا تصویب کنیم.

نظری با بیان اینکه شهرداری را ملزم کردیم که ظرف مدت یک ماه لایحه خود را به شورا بدهد، گفت: بعد از اینکه طرح در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد با تأخیر مواجه شد، زیرا در کمیسیون برنامه و بودجه اراده اولیه برای حمایت از این طرح نبود و نظرشان بیشتر به نظر شهرداری نزدیک بود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره شیخ و مظاهریان شهرداری اراده‌ای برای حمایت از این مصوبه نداشت، گفت: این نگاه در کمیسیون برنامه و بودجه هم وجود دارد، زیرا در مواردی به جمع بندی نرسیدیم که از آن جمله موضوع سقف سنی بود.

او با اشاره به اینکه شورا در مرحله قبل سقف سنی مدیران را ۴۰ سال اعلام کرده بود، گفت:، اما شهرداری در دوره شیخ این عدد را ۵۰ سال اعلام کرد و در کمیسیون هم اعضا به ۴۵ سال رأی دادند و سوال من این است که بر چه اساسی ۴۵ سال را سقف جوانی می‌دانند در حال اینکه در بیشتر دنیا سن جوانی بین ۳۵ تا ۴۰ سال است.

نظری تصریح کرد: جایی که شورا به سمت جوان فریبی رفت و علیه جوانان مصوبه تصویب کرد جایی بود که پیشنهادی از سمت شهرداری به طرف یکی از اعضا رفت و مصوبه را ساقط کرد و آن جایی بود که قرار شد این مصوبه به بعد از زمان تصویب خود ناظر باشد و این عملا به معنای بی اثر بودن مصوبه است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه خواستند تا برای آن ضمانت اجرایی قرار دهند تا بتوانیم کسانی که آن را رعایت نمی‌کنند مشمول مجازات قرار دهیم، گفت: در شرایط کنونی اگر شهرداری این کار را به درستی انجام ندهد هیچ ضمانت اجرایی ندارد که مدیران ملزم به این کار شوند و تنها کاری که می‌توانیم بکنیم استیضاح شهردار است که من برای این کار اراده‌ای در میان اکثریت اعضا نمی‌بینم.

او با تأکید بر اینکه شهرداری تا به امروز اراده‌ای این بوده که این مصوبه اجرایی نشود، گفت: امروز شهرداری تصور می‌کند که به یک پیروزی در تقابل با جوان گرایی رسیده و این اتفاق را رقم زده است.

نظری با تأکید بر اینکه باید نیرو‌های جدید و جوان وارد مدیریت شهری شوند، اظهار کرد: جوان‌ها علم به روز دارند و در وظایف محوله خلاق هستند و بعید می‌دانم کسی نپذیرد که جوان‌ها از نسل‌های قبل خود خلاق‌تر هستند و گر این مصوبه به همان شکل که بود تصویب می‌شد خیلی از کسانی که در سطح گرفتن پست هستند و از قضا در دوره قالیباف روی کار آمده‌اند وضعیت‌شان بهتر می‌شد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: خیلی از پست‌ها نیاز به داشتن سابقه دارد و خیلی از نیرو‌هایی که زمان قالیباف آمده‌اند لزوما نگاه سیاسی نزدیک به او ندارند و علاوه بر این در شهرداری برای اقداماتی مانند جمع آوری پسماند و کار عمرانی نیازمند نگاه سیاسی نیستیم.

او با تأکید بر اینکه هیئت رئیسه و سایر اعضا در جلسه امروز اراده‌ای برای خروج از دستور این طرح نداشتند، گفت: امروز کسانی برای کشور تصمیم می‌گیرند که دغدغه آن‌ها با دغدغه جوانان متفاوت است.

نظری با اشاره به مخالفت رئیس شورای شهر تهران با طرح زیست شبانه گفت: وقتی چنین طرحی مطرح می‌شود و آقای هاشمی مخالفت می‌کند یعنی او می‌خواهد به جای فرزندانش تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!