به گزارش افکارنیوز،

«نفتالی بنت» وزیر سابق آموزش رژیم صهیونیستی و از سران حزب «یمین هخاداش» (راست جدید) روز یکشنبه نقشه‌ای منتشر کرد که به ادعای او مرزبندی پیشنهادی آمریکا در طرح موسوم به «معامله قرن» است.

اخبار بین الملل- بر اساس این نقشه، تمام دره اردن و بخش بزرگی از کرانه باختری در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد، با این وجود، بنت که از تندروترین مقام‌های اسرائیلی به شمار می‌آید، در توییتر خود مدعی شده است که این طرح برای شهرک‌نشینان ساکن کرانه باختری یک «کابوس» است.

وی نوشته است: «وقت آن است که افشا کنیم: "طرح معامله قرن" که بلافاصله بعد از انتخابات به ما تحمیل می‌شود. [بخش‌های] سیاه، فلسطین است. نقطه‌های سفیدرنگ، [شهرک‌ها هستند] مثل جزیره‌هایی در دریای فلسطین. دورتادور آن‌ها را حماس، جهاد اسلامی و جبهه آزادی‌بخش فلسطین گرفته است. این کابوسی برای ساکنان شهرک‌های "آریل"، "اوفرا" و "کریات اربا" است. پایان شهرک‌ها. تنها راست جدید طرح جزیره‌هایی درون فلسطین را متوقف می‌کند.»

مقام سابق صهیونیست نقشه ادعایی «معامله قرن» را منتشر کرد
نقشه ادعایی نفتالی بنت درباره معامله قرن

ادعای بنت در مورد «کابوس»وار بودن معامله قرن برای رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که این طرح که قرار است پس از انتخابات پارلمانی این رژیم رونمایی شود، قصد دارد حاکمیت رژیم صهیونیستی بر کل قدس را به رسمیت شناخته، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری رود اردن را به این رژیم سپرده و حق بازگشت را نیز از آوارگان فلسطینی سلب کند.

حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار این نقشه گفته است که این نقشه جعلی است.

در آستانه انتخابات، احزاب سیاسی در فلسطین اشغالی در تلاش هستند با اتخاذ مواضع هرچه تندتر، رأی صهیونیست‌ها را جلب کنند. هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دو شب پیاپی دو نشست خبری برگزار کرد. در شب نخست، وی بار دیگر ایران را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم کرد و مدعی شد به اطلاعات تازه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران دست یافته است. او در نشست خبری بعدی هم وعده داد که بلافاصله پس از انتخابات، دره اردن و جنوب کرانه باختری را تحت حاکمیت تل‌آویو اعلام کند.