سکوهای خالی از مسئولان و چشمانی که نا امید شدند


سکوهای خالی از مسئولان و چشمانی که نا امید شدند

سمنان- ایرنا- رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور در حالی شامگاه شنبه 23 شهریورماه جاری خاتمه یافت که چشمان منتظر و دوخته شده بازیکنان و کادر فنی تیم شهرداری سمنان به سکوهای ورزشگاه برای حضور مدیران ارشد اجرایی، شهری و ورزشی استان خشکیده و نا امید شدند.

تیم فوتبال ساحلی شهرداری سمنان در حالی به کار خود در لیگ امسال پایان داد که در جدول لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور در رده هشتم قرار گرفت اما همین تیم در پایان فصل گذشته به عنوان هفتمی در بین ۱۲ تیم دست یافته بود.

تنها پرچمدار استان سمنان در لیگ‌های برتر کشور غریبانه لیگ را به پایان رساند و در حالیکه در اکثر استان های صاحب تیم در لیگ های کشوری، مسوولان اجرایی، نماینده شهر تا مقامات استانداری و به ویژه اداره کل ورزش و جوانان و شخص اول هیات فوتبال برای تماشای مسابقات به ورزشگاه می آیند تا مایه دلگرمی کادر فنی و بازیکنان شوند، ورزشگاه سیمرغ سمنان در طول ۱۱ هفته میزبانی ساحلی بازان خود روی استاندار، معاونانش، مدیران اجرایی استان، نماینده سمنان و رئیس شورای شهر را ندید.

اما نکته جالب در این موضوع غیبت سه چهره تاثیرگذار ورزشی و شهری بود که به صورت مستقیم فعالیت آن ها با حضور یک تیم ورزشی در یک لیگ برتر گره خورده است. باید از مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان، سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان و رضا علی رئیس هیات فوتبال استان پرسید که چرا به خود زحمت ندادند تا حتی یک بازی شهرداری سمنان در لیگ برتر فوتبال ساحلی را از نزدیک تماشا کنند. آیا این آقایان از مسایل ورزشی و لزوم حمایت معنوی از ورزشکاران چیزی می دانند؟

شهرداری سمنان در اواخر سال ۹۷ حمایت خود را از تیم فوتبال ساحلی برای فصل جدید لیگ برتر اعلام کرد و تمرینات این تیم از هفتم فروردین ۹۸ آغاز شد. این مساله از ابتدا با نارضایتی مرتضی دهرویه سرمربی سابق این تیم مبنی بر کافی نبودن زمان برای کسب هماهنگی لازم در نیم فصل اول امسال همراه بود.

ناکامی و شکست های پیاپی شهرداری سمنان در نیم فصل اول لیگ برتر امسال فوتبال ساحلی سبب تصمیم مسوولان باشگاه شهرداری در تغییر دهرویه شد و مهدی خوش اقبال جای او را گرفت.

نبود هماهنگی و به خصوص همدلی لازم بین بازیکنان تیم شهرداری سمنان در بازی‌های تیم در نیم فصل اول لیگ مشهود بود هرچند با ورود خوش اقبال، این مساله کم رنگ تر شد تا جایی که در اولین دیدار تیم شهرداری سمنان با سرمربی جدید که با پیروزی در ضربات پنالتی همراه بود، خوش اقبال اذعان داشت که از دست دادن موقعیت‌های گل توسط بازیکنان، نیاز به تقویت مسایل روحی و روانی را در بین بازیکنان دارد و همین امر بیانگر فشار روحی بر بازیکنان به علت‌های مختلف است.

برخی شنیده ها از سنگ اندازی هایی از سوی رئیس هیأت فوتبال استان برای تیم فوتبال ساحلی خبر داده بود که صحت و سقم آن باید بررسی شود.

ناگفته نماند، با جود اینکه تیم فوتبال ساحلی شهرداری سمنان تنها پرچمدار این استان در لیگ برتر است، فقدان رضا علی، رئیس هیات فوتبال استان سمنان در ورزشگاه در طول لیگ، به شنیده ها مهر تایید می زند.

رقابت های لیگ برتر فوتبال ساحلی از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سراسری پخش زنده نداشت اما با توجه به وجود هواداران ورزشی به خصوص در رشته های فوتبالی می توان انتظار داشت حداقل در شبکه های استانی صدا و سیما برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی پخش زنده رقابت ها را شاهد باشیم. ورزش دوستان سمنانی از مدیرکل صدا و سیمای استان انتظار داشتند همکارانش برای جذاب تر کردن کنداکتور برنامه های شبکه تلویزیونی استان بازی‌های تنها تیم نماینده استان در لیگ های برتر کشوری را بدون چشمداشت مالی به صورت زنده پخش کنند.

مساله ای که در لیگ امسال بارها سبب اعتراض مربیان تیم های فوتبال ساحلی شد، نحوه چینش و انتخاب داوران در رقابت‌های این لیگ بود که برخی فقدان حضور اهالی فوتبال ساحلی در کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی را عاملی در این امر می دانند.

حضور در رقابت های ورزشی برای هر شخص حتی به عنوان تماشاگر راهی در افزایش نشاط اجتماعی است. با وجود مهیا نبودن وسیله ایاب و ذهاب برای هواداران تیم شهرداری سمنان،سکوهای ورزشگاه ساحلی سیمرغ از اقشار مختلف پر می شد و این مساله می تواند نقطه قوتی باشد که مسوولان استانی که همواره سخن از نشاط افزایی در جامعه می کنند، بر روی آن کار کرده تا حداقل به بخشی از وعده‌های خود عمل کنند.

حضور پر شور زنان آن هم بدون حاشیه و تشویق های جانانه آن ها در هواداری تیم شهرداری سمنان از نقاط قابل توجه در طول لیگ برتر فوتبال ساحلی آن هم در ورزشگاه شهرستانی بود.

با پایان کار تیم شهرداری سمنان در لیگ برتر امسال و فراز و نشیب های طی شده در این مسیر، نیاز به تصمیم گیری هر چه سریع تر مدیران شهرداری در خصوص تیم‌داری باشگاه در خصوص حضور یا عدم حضور این تیم در لیگ برتر آینده فوتبال ساحلی کشور را اجتناب ناپذیر می کند.

بی تردید؛ موفقیت تیم شهرداری سمنان در فصل آینده لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور نیازمند توانمندی مدیران در برنامه ریزی و سیاست گذاری برای طولانی مدت می باشد، امید است مسوولان متولی هر چه سریع تر در این زمنیه اهتمام ورزند تا بازیکنان مستعد فوتبال ساحلی سمنان تمرینات را در ۱۵ روز مانده به شروع لیگ آغاز نکنند.

چه بسا همین سهل انگاری ها و تصمیم گیری های دقیقه نودی برخی مسوولان در سال های اخیر در کنار فقدان تعامل سازنده و همدلی اهالی ورزش استان سمنان سبب روی اوردن بازیکن جوان فوتبال ساحلی به فوتبال چمنی شده که این امر خود، به صلاح این رشته ورزشی در استان سمنان نیست.

تا زمانی که یک دلی بین مسئولان ورزشی و ورزشکاران ایجاد نشود، هیچ اقدامی سبب رشد و شکوفایی این رشته ورزشی در استان سمنان نمی‌شود.

در نهایت باید گفت، یک باشگاه و یا یک تیم خاص هیچ‌گاه نمی‌تواند به تنهایی اقدام‌های موثر انجام دهد مگر اینکه بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی وارد کار شود.

- خبرنگار ایرنا در سمنان

۹۸۹۱/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...