رزمایش جهادگران عاشورایی در استان مرکزی آغاز شد


رزمایش جهادگران عاشورایی در استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - مسئول سازمان بسیج‌سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: رزمایش جهادگران عاشورایی به‌عنوان یکی از برنامه‌های کنگره نقش امام راحل در جنگ تحمیلی و 6 هزار و 200 شهید این استان آغاز شد.

«امید محترمی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: رزمایش جهادگران عاشورایی تا ۲۹ شهریور ماه جاری به مدت یک هفته با حضور اقشار مختلف مردم در نقاط مختلف استان مرکزی جریان دارد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ گروه جهادی در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی در این رزمایش برای ارایه خدمات عمرانی ، آموزشی ، فرهنگی، پزشکی، بهداشتی و دامپزشکی در سراسر استان مرکزی سازماندهی شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: مردم جهادگر که مایل به شرکت در این رزمایش را هستند می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مقاومت بسیج در سایر نقاط استان مرکزی ثبت‌نام کنند.

محترمی آموزش کار تشکیلاتی و گروهی را از مهمترین اهداف اردوهای جهادی دانست و گفت: اردوهای جهادی ظرفیت ارزشمندی در راستای آبادانی استان هستند و باید از این ظرفیت ارزشمند به بهترین شکل استفاده کرد.

وی افزود: ۱۴ هزار جهادگر در قالب ۲۷۰ گروه جهادی در قالب اردوهای جهادی دانش‌آموزان، دانشجویان، مهندسان و دیگر اقشار بسیج در قالب اردوهای جهادی یک، سه، هفت و ۱۰ روزه و اردوهای هجرت در راستای اجرای طرح های محرومیت‌زدایی امسال به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: این اردوهای جهادی با حضور در مناطق محروم استان مرکزی به فعالیت‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، دامپزشکی و کشاورزی پرداخته و ساخت خانه محرومان، راه روستایی، پل، جدول‌بندی پیاده‌روها، مشارکت در برداشت محصول، ویزیت رایگان، آموزش رایگان قرآن و دروس مقاطع مختلف درسی از مهمترین فعالیت‌های این افراد است.

در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به‌کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی راه اندازی شد.

بیش از ۴۵۰ اردوی جهادی در نقاط مختلف استان مرکزی زیر نظر بسیج سازندگی این استان سازماندهی شده است.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو