به گزارش خبرگزاری برنا؛علی اصغر بیانی در جلسه کارگروه آرد و نان این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه نان کالای اساسی در سبد مصرفی خانوار است، به کلیه واحدهای صنفی خبازی تذکر جدی داده شود که تحت بازرسی و نظارت ویژه و مستمر بازرسان ما هستند.

وی افزود: چنانچه خبازی ها نسبت به وزن نان، قیمت نان، آرد سهمیه و بهداشت فردی اهمال و سهل انگاری انجام دهند، با اشد مجازات نقدی و قطع سهمیه آرد مواجه خواهند شد.

بیانی در ادامه گفت: تمامی نانوایی‌های شهرستان موظفند، تابلوهایی یک شکل که در آن وزن نان، نوع پخت، قیمت، ساعت پخت، روز تعطیلی واحد و... مشخص شده، نصب و در معرض دید عموم مردم قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: طی یک ماهه گذشته 142 مورد بازدید از واحدهای خبازی توسط بازرسان شهرستان صورت گرفته که منجر به تشکیل 26 پرونده تخلف به میزان مجموعا شصت میلیون و 940 هزار و 200 ریال شد.

فرماندار کلاله عمده تخلفات واحدهای صنفی خبازی را کم فروشی، عرضه آرد خارج از شبکه، عدم بهداشت محیط و عدم رعایت دستورالعمل‌های واحد صنفی عنوان کرد.

بیانی از اداره غله خواست، مانع هر گونه خروج گندم و آرد از شهرستان شده و مدیریت لازم را با توجه به ظرفیت سیلوهای گندم شهرستان داشته باشند.