5منطقه آموزشی در استان بوشهر مجری طرح آموزش دوزبانه هستند


5منطقه آموزشی در استان بوشهر مجری طرح آموزش دوزبانه هستند

بوشهر- ایرنا- بعضی از نوآموزان درشهرستان‌های عسلویه، کنگان، بوشهر، دشتی و دشتستان دارای گویش‌های غیرفارسی هستند که برای آموزش و آمادگی آنها طرح آموزش دو زبانه در استان اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر روز یکشنبه در بازدید از کلاسهای آموزشی طرح آموزش دوزبانه بوشهر گفت: طرح آموزشی دو زبانه در استان با شرکت ۷۸۴ نوآموز در مناطق و شهرستان‌های هدف در حال اجراست.

محمود قاسمی افزود: کلاس‌های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه شامل نوآموزانی می‌شود که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ موفق به حضور در کلاس های یکساله دوره پیش دبستانی نشدند و مهر سال جاری نیز باید در پایه اول ابتدایی مشغول به تحصیل شوند.

وی ادامه داد: نوآموزان دارای گویش‌های غیر فارسی که در مناطق روستایی ساکن هستند به دلیل پراکندگی و کمبود جمعیت بهره‌ای از دوره پیش دبستانی نخواهند برد و همین موضوع زمینه ساز عقب‌افتادگی این نوآموزان از دیگر همسالان خود می‌شود.

قاسمی اضافه کرد: کلاس‌های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه نقطه عطفی برای این نوآموزان دارای شرایط خاص است که عقب افتادگی این نوآموزان را جبران و عدالت آموزشی در بین همه نوآموزان آماده ورود به مدرسه را تامین می‌کند.

وی توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، آماده نمودن نوآموزان برای ورود به دبستان، توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول دبستان را از مهمترین هدف‌های طرح آموزشی دو زبانه عنوان کرد.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل