نحوه رسیدن به تناسب اندام با شنا و نکاتی که نباید فراموش کنید


با آمدن فصل تابستان بسیاری از افراد درکلاس های شنا ثبت نام می کنند اما دقیق از فواید آن بر روی تناسب اندام اطلاعی ندارند فقط از آن به عنوان یک تفریح استفاده می کنند، این نوع ورزش طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است زیرا همه افراد به دنبال تناسب اندام و رسیدن به اندام دلخواه هستند که با انجام ورزش هایی از جمله شنا می توانند به اندام ایده آل...

با آمدن فصل تابستان بسیاری از افراد درکلاس های شنا ثبت نام می کنند اما دقیق از فواید آن بر روی تناسب اندام اطلاعی ندارند فقط از آن به عنوان یک تفریح استفاده می کنند، این نوع ورزش طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است زیرا همه افراد به دنبال تناسب اندام و رسیدن به اندام دلخواه هستند که با انجام ورزش هایی از جمله شنا می توانند به اندام ایده آل برسند، شنا علاوه بر اینکه به عنوان یک تفریحی بسیار لذت بخش می باشد از جمله ورزش هایی می باشد که به کالری سوزی بدن و رسیدن به اندام مناسب به شما کمک می کند، در ادامه این بخش از مطلب سعی داریم به تناسب اندام با شنا بپردازیم.

نحوه رسیدن به تناسب اندام با شنا و نکاتی که نباید فراموش کنید

نحوه رسیدن به تناسب اندام با شنا و نکاتی که نباید فراموش کنید
نحوه رسیدن به تناسب اندام با شنا و نکاتی که نباید فراموش کنید

رسیدن به تناسب اندام با شنا

برای رسیدن به اندام ایده آل باید به دنبال ورزش هایی باشید که بتواند تمام عضلات بدن را درگیر کند که شنا یکی از همین ورزش هایی می باشد که در ادامه شما عزیزان را با بهترین حرکات شنا برای به دست آورن اندام مناسب آشنا خواهیم کرد.

نحوه رسیدن به تناسب اندام با شنا و نکاتی که نباید فراموش کنید

شنای آزاد

شنای آزاد یکی از حرکات شنا به منظور رسیدن به تناسب اندام با شنا می باشد که کرال جلو هم نام دارد کافی است نصف بدنتان را از آب بیرون نگه دارید ( به غیر از ۱۵ متر اول و بعد از هر دور) این حرکت برای افراد مبتدی بسیار مناسب می باشد.

شنای پروانه

یکی از سخت ترین حرکات شنا که با کالری سوزی بیشتری همراه است شنای پروانه می باشد که در حقیقت این نوع حرکت از شنا برای یک فرد معمولی به وزن ۷۰ کیلو گرم حدود ۷۷۰ کالری در ساعت را می سوزاند، شنای پرونه ای به دلیل اینکه انرژی زیادی از شما می گیرد شاید قادر به انجام دادن آن به مدت یک ساعت نباشید بنابراین باید برای انجام این حرکت پر قدرت از انعطاف پذیری کافی برخوردار باشید و با کمک تکنیک های صحیح سرعت مورد نیاز برای شنای پروانه را نگهدارید.

نحوه رسیدن به تناسب اندام با شنا و نکاتی که نباید فراموش کنید

کرال سینه

یکی از پر سرعت ترین حرکات شنا که در مسابقات شنای آزاد نیز مورد استفاده قرار می گیرد کرال سینه می باشد و حدود ۷۰۴ کالری در ساعت می سوزاند این نوع حرکت از شنا به منظور مصرف انرژی ساده تر می باشد یعنی می توانید زمان بیشتری را صرف این شنا کنید.

شنای قورباغه

از دیگر حرکات شنا به منظور رسیدن به تناسب اندام با شنا شنای قورباغه ای می باشد این حرکت از شنا سرعت کمتری دارد به همین دلیل حدود ۷۰۰ کالری در ساعت می سوزاند در این نوع حرکت باید از ماهیچه های بزرگ پا که انرژی زیادی مصرف می کنند استفاده کنید تا بتوانید به سمت جلو حرکت کنید.

نحوه رسیدن به تناسب اندام با شنا و نکاتی که نباید فراموش کنید

کرال پشت

کرال پشت حدود ۵۰۰ کالری در ساعت می سوزاند و برای افرادی که مشکل مفصلی دارند یا دچار جراحت شده اند گزینه مناسبی می باشد، به طوری کلی می توان گفت اگر در هر کدام از حرکات شنا مهارت خاصی دارید برای رسیدن به تناسب اندام با شنا آن را انجام دهید و به دلیل اینکه تکنیک های این نوع شنا را به طرز صحیح انجام می دهید به کالری سوزی کمک می کند.

راه های رسیدن به اندام مناسب با شنا

گام اول : کاهش و یا حتی افزایش وزن با استفاده از ورزش شنا امکان پذیر می باشد بنابراین اگر شنا را در مسافت طولانی و با سرعت متوسط انجام دهید به سمت لاغری خواهید رفت و اگر نوع شنا قدرتی باشد یعنی با سرعت بیشتر و در مسافت و زمان کمتری انجام دهید به سمت افزایش وزن پیش خواهید رفت البته به خاطر داشته باشید که با شنا کردن افزایش وزن محدود است.

گام دوم : برای رسیدن به تناسب اندام با شنا انجام ندادن شیوه درست آن یکی از بزرگترین موانع می باشد بنابراین باید حتما مهارت های مورد نیاز هر کدام از روش های شنا کردن را یاد بگیرید.

نحوه رسیدن به تناسب اندام با شنا و نکاتی که نباید فراموش کنید

گام سوم : به خاطر داشته باشید که اگر از سن ۲۰ سالگی به بعد ورزش نکنید هر سال ۲۵۰ گرم از وزن عضله تان را از دست خواهید داد برای رسیدن به تناسب اندام با شنا باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ظرفیت هوازی در سن های مختلف متفاوت می باشد.

گام چهارم: اگر فردی چاقی موضعی داشته باشد با شنا کردن می تواند میزان آن را کاهش دهد انواعی از حرکات وجود دارند که فرد با استفاده از آن می توان چربی موضعی را کاهش دهد.

نحوه رسیدن به تناسب اندام با شنا و نکاتی که نباید فراموش کنید

گام پنجم : برای رسیدن تناسب اندام با شنا سه روز در هفته شنا کردن مناسب می باشد بنابراین اگر فردی تمایل دارد که وزن کم کند و وزن فعلی آن ۷۰ کیلو می باشد و یک کیلومتر را شنا کند ۲۸۰ کیلو کالری انرژی مصرف می کند.

فواید ورزش شنا

شنا کردن علاوه بر اینکه به کالری سوزی و کاهش وزن کمک می کند فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا سبب تقویت قلب می شود و به سلامت ریه ها کمک می کند و میزان حجم ماهیچه های بدن را نیز افزایش می دهد، همچنین سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع دو و سکته می شود، بنابراین اگر این ورزش پر قدرت را یاد نگرفته اید به منظور یادگیری آن هر چه زودتر اقدام کنید و حتی اگر تمایل ندارید که شنا را به شکل حرفه ای انجام دهید به منظور نجات خود در شرایط اضطراری حتما آن را یاد بگیرید.

نحوه رسیدن به تناسب اندام با شنا و نکاتی که نباید فراموش کنید

داشتن انرژی کافی قبل از شنا

قبل از شنا کردن باید اطمینان حاصل نمایید که به میزان کافی انرژی دارید همچنین به خاطر داشته باشید که مصرف یک غذای کامل به دلیل اینکه شما را سنگین می کند در نتیجه باعث پایین آوردن سرعت تان می شود بنابراین به منظور داشتن انرژی کافی غذایی سبک و پر پروتئین مصرف کنید و بهتر است هنگامی که به استخر می روید میان وعده های سالم و مغذی با خود همراه داشته باشید تا بعد از شنا نوش جان نمایید.

امیدواریم از مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و با فواید شنا و انواع حرکت شنا به منظور رسیدن به اندام ایده آل آشنا شده باشید تا با استفاده از حرکات گفته شده به وزن و اندام ایده آل تان دست یابید، اگر تمایل دارید در زمینه ورزش و سلامتی اطلاعات مفیدی کسب نمایید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس