آمادگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برای مشارکت در راه‌اندازی کارخانه نوآوری


آمادگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برای مشارکت در راه‌اندازی کارخانه نوآوری

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه ای فارس اعلام کرد که این دانشگاه آمادگی دارد که در راه‌اندازی کارخانه نوآوری شیراز با بگارگیری ظرفیت‌های علمی موجود، مشارکت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، محمد جامعی امروز یکشنبه 24 شهریور در دیدار با مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس، با تاکید بر لزوم داشتن برنامه‌ای هدف مند برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کارخانه نوآوری خروجی داشته باشد و در آن ایده دانشجویان و اساتید به ثروت تبدیل شود .

وی با اشاره به وجود 14 دانشکده فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها و سه دانشکده در مرکز استان فارس، مبنای آموزش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را مهارت‌آموزی دانست و با یادآوری اینکه بیش از 60 درصد دروس آموزشی این مرکز آموزش عالی عملی و کارگاهی است تاکید کرد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای امروز به عنوان یک مرکز دانشگاهی پیشرو در عرصه نظام آموزش عالی مهارتی به شمار می‌رود .

جامعی افزود: دانش‌آموختگان این دانشگاه علاوه بر کسب مهارت و افتخارآفرینی در عرصه‌های علمی و تحصیلی در حین تحصیل و یا پس از فارغ‌التحصیلی در بازار کار مشغول فعالیت شوند .

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات فارس نیز در این دیدار با اشاره به نقش تاثیرگذار دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی و رشته‌های مرتبط با آی تی، گفت: این اداره کل آماده بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری است .

مهرداد سهرابی مسائل حوزه کسب و کارهای نوپا و ارتباط آن با کارخانه نوآوری را از دیگر مسائلی دانست که امکان همکاری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در آن زمینه وجود دارد و با اشاره به اجرای آئین نامه حمایت از شرکت‌های نوپا، گفت: در این طرح، چارچوب و قواعدی در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان ترسیم شده و کسب و کارهای نوپا در صورتی که کمتر از سه سال از تاریخ ثبت نام آن آن گذشته باشد، حداکثر سرمایه ثبتی 250 میلیون تومان باشد، درآمد سالانه شرکت کمتر از 500 میلیون تومان و موسسین و صاحبان سهام نسبت به توزیع سود اقدام نکرده باشند می‌توانند با مراجعه به سامانه irannoafarin.ir از حمایت‌های دولتی برخوردار شوند .


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!