ارائه خدمات درمانی رایگان عراق به زوار ایرانی اربعین امسال عملیاتی نمی‌شود


ارائه خدمات درمانی رایگان عراق به زوار ایرانی اربعین امسال عملیاتی نمی‌شود

گروه سلامت ــ معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته بهداشت و درمان اربعین با وزارت بهداشت عراق مبنی بر ارائه خدمات درمانی رایگان به زوار ایرانی، گفت: این موضوع هنوز در حد تفاهم‌نامه بوده و عملیاتی نشده است.

ارائه خدمات درمانی رایگان عراق به زوار ایرانی اربعین امسال عملیاتی نمی‌شودعلی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به تفاهم‌ بین رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین و وزارت بهداشت عراق مبنی بر رایگان بودن خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین توسط مراکز درمانی کشور عراق، اظهار کرد: این موضوع در حال حاضر در حد تفاهم‌نامه بوده و هنوز عملیاتی نشده است.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه نخست باید تبدیل به بخش‌نامه و پس از آن عملیاتی شود؛ این فرایند زمان‌بر است و احتمالا برای اربعین امسال امکان‌پذیر نیست؛ لذا در حال حاضر تمامی مراکز درمانی کشور عراق همانند سال‌های گذشته برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار ایرانی پول دریافت می‌کنند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت یادآور شد: در حال حاضر با توجه به تخمین سه میلیون زائر اربعین، دو هزار و 500 نفر کادر پزشکی شامل متخصص، پزشک عمومی، متخصص آزمایشگاه، پرستار، امدادگر و... از سوی جمعیت هلال احمر اختصاص داده شده است.

وی تأکید کرد: تمامی تیم‌های بهداشت و درمان ایرانی در عراق که خدمات بهداشت و درمان ارائه می‌دهند باید زیر نظر جمعیت هلال احمر به فعالیت بپردازند.

به گزارش ایکنا؛ در تفاهم‌نامه بین پیرحسین کولیوند، رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین و وزیر بهداشت عراق در رابطه با تعداد آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌های مورد نیاز برای جابجایی زوار ایرانی و مقدار داروی ارسالی توسط مرکز پزشکی هلال احمر صحبت و مقرر شد هزینه استفاده از خدمات اورژانسی در کشور عراق برای تمامی زائران ایرانی رایگان باشد.

رایگان بودن خدمات اورژانسی علاوه بر مراسم اربعین برای مراسم‌ عاشورا، ایام محرم، نیمه شعبان، عرفه و مناسبت‌های مختلفی که با تجمع انبوه زائران ایرانی مواجه می‌شود نیز برقرار است و اگر ایرانیان در این ایام به خدمات اورژانس در بیمارستان‌های عراق نیاز داشته باشند، خدمات رایگان و با کیفیت به آن‌ها ارائه می‌شود.

همچنین براساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است همان خدمات پزشکی که کشور عراق به تبعه خود ارائه می‌دهد را به زائران ایرانی نیز ارائه دهد؛ ضمن اینکه امسال تعداد قابل توجهی از پزشکان متخصص ایرانی نیز می‌توانند در بیمارستان‌های عراق به زائران خدمات‌رسانی کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش