پروژه «مهر و نشاط» در مدارس کردستان اجرا شد


پروژه «مهر و نشاط» در مدارس کردستان اجرا شد

گروه اجتماعی ــ رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای فعالیت‌های پروژه ملی «مهر و نشاط» در بیش از 80 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استان خبر داد.

پروژه «مهر و نشاط» در مدارس کردستان اجرا شد

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب‌سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دانست و اظهار کرد: پروژه مهر با هدف آماده‌سازی و مهیا‌کردن امکانات و وسایل آموزشی، رفع نواقص، کمبودها وساماندهی مطلوب نیروی انسانی اجرا شد.

وی افزود: از مهرماه جاری و همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس و مراکز با نیاز ویژه استان بستر مناسب برای حضور بیش از هزار و 400 دانش‌آموز دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، چندمعلولیتی، معلول جسمی حرکتی واُتیسم و ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی به آنان فراهم شده است.

رنجبر پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام‌مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی وساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و اعلام کرد: 24 مرکز دولتی و خصوصی مشکلات ویژه یادگیری نیز در سطح استان جهت ارائه خدمات تشخیصی، آموزشی و توانبخشی متناسب با نیازهای دانش‌آموزان دارای مشکلات خاص یادگیری پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی استان آماده شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر وتجهیز فضای بیرونی و داخلی مدارس، تبلیغ، اطلاع‌رسانی، نظارت و ارزیابی برای اجرای بهتر پروژه مهر انجام گرفته است، عنوان کرد: هدفمندی و احساس مسئولیت مهری بانشاط را در مدارس استثنایی رقم خواهد زد.

رنجبر با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات وپتانسیل های موجود در خدمت رسانی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: کمبود نیروی آموزشی متخصص، عدم مناسب‌سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل چالش‌های مهم پیش روی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان است.

وی پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کار آمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی برای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی بیان کرد و گفت: مدیران مدارس نقش محوری در جلب مشارکت سایر ارگان‌ها برای همکاری بیشتر با مدارس و اجرای بهتر پروژه مهر درحوزه‌های مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر