نمایش و نقد فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در کانون سینماحقیقت


نمایش و نقد فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در کانون سینماحقیقت

گروه هنر ــ برنامه‌ این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش و نقد فیلم مستند داستانی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی «داریوش یاری» اختصاص یافته است.

نمایش و نقد فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در کانون سینماحقیقت

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «کربلا جغرافیای یک تاریخ» از ساعت ۱۷:۳۰ عصر روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه ۹۸ در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور داریوش یاری نویسنده و کارگردان، ناصر صفاریان، مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها و عزیزالله حاجی‌مشهدی، منتقد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این مستند داستانی ترکیبی از تعزیه، نقالی و انیمیشن است و کارگردان تلاش کرده از تکنیک‌های مختلف بصری برای روایت حادثه عاشورا استفاده کند. «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در بخش نخست، مروری مستندگونه بر حرکت حماسی امام حسین(ع) از ابتدا تا شهادت در روز عاشورا دارد و در بخش بعدی، چگونگی عزاداری ماه محرم در فرهنگ‌های مختلف را بررسی می‌کند.

شهاب حسینی راوی این مستند بوده و مجید انتظامی برای آن موسیقی متن ساخته است. بهروز مفید هم تهیه‌کنندگی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را برعهده دارد.
عموم علاقه‌مندان جهت تماشای فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه (۲۵ شهریور) به کانون فیلم «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس