لزوم بهره‌مندی نسل جوان از فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس


لزوم بهره‌مندی نسل جوان از فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس

گروه اجتماعی ــ جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل گفت: اقتدار و عظمتی که ما امروز داریم برگرفته از فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است؛ لذا لازم است تا این فرهنگ در جامعه ما جاری و ساری شود و نسل امروز نیاز است از این فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس بهره‌مند شود.

لزوم بهره‌مندی نسل جوان از فرهنگ و ادبیات دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از اردبیل، سردار سرتیپ دوم پاسدار فرهنگ مستعد حصاری، جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، امروز، ۲۴ شهریورماه در حاشیه نشست هماهنگی برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: فرصتی ایجاد شده است تا مجدداً برگردیم و دوران دفاع مقدس را مرور کنیم؛ دورانی که اقتدار و امنیت امروز ما مدیون همین دفاع و مقاومت دیروز هست، مقاومتی که از سوی رزمندگان جوانان و مردم ولایی کشور عزیزمان انجام شد.

وی افزود: مقاومت ملت ایران یک مقاومت جانانه بود که تجاوز دشمنان را دفع کرد و ۸ سال مقاومت باعث اقتدار و خود اتکایی ملت بخصوص نیرو‌های مسلح ما در ابعاد مختلف شد. ما باید مرور کنیم فرهنگی که باعث ایجاد اتحاد و انسجام و وحدت شد چه بود که همان موجب توانمندی ما در مقابل دشمنان و استکبار جهانی می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان کرد: امروز توانمندی‌هایی به جهت ایستادگی ما در دوران دفاع مقدس حاصل شده، سبب بازدارندگی دشمن گشته؛ چرا که در همین اواخر مشاهده کردیم اقتدار ما، آمادگی ما و آمادگی دفاعی ما باعث شد که دشمنان نتوانند توطئه‌هایی که پیش‌بینی کرده بودند را عملی بکنند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت ملت ایران و دفاع مقدس الگوی کشور‌های منطقه و کشور‌های جهان شده است، گفت: در این ایام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدبیری اندیشیده در هر استان در هفته دفاع مقدس یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس را بازخوانی کند و این عملیات‌ها را به‌خوبی برجسته کنند تا ابعاد مختلف این عملیات از دیدگاه‌های مختلف بازخوانی شود.

وی ادامه داد: امسال در استان اردبیل عملیات والفجر ۸ که عملیات آبی خاکی هست در نظر گرفته شده و برای این منظور سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در کنار مجموعه شورابیل و باغ موزه دفاع مقدس محلی را پیش‌بینی کرده به‌عنوان محل نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات والفجر ۸ تا در این منطقه بتواند ابعاد مختلف دفاع مقدس و عملیات والفجر ۸ با ارائه برای مردم عزیز که مشتاقانه در انتظار هستند تا در ایام دفاع مقدس و سنوات قبل از این محل بازدید کنند.

سردار مستعد بیان کرد: نمایش رزمی عملیاتی والفجر ۸ توسط رزمندگان و پاسداران و بسیجیان در استان طراحی شده است، نمایش داده خواهد شد و ماکت این عملیات عملیات در منطقه طراحی شده تا مورد بازدید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

مستعد افزود: محل نمایشگاه به شکل بخشی از مناطق عملیاتی با سنگر‌های دفاعی، سلاح‌های انفرادی، اجتماعی، ادوات زرهی، ادوات توپخانه‌ای آراسته خواهد شد تا به بخشی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس برای مردم ما نشان داده باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع نمایشگاه دفاع مقدس اردبیل گفت: امسال غرفه‌هایی برپا خواهند شد به عنوان غرفه‌های فرهنگی و عملکردی که دستگاه‌های مختلف، اقشار مختلف بسیج که در زمان دفاع مقدس بودند که به‌صورت حضوری و به‌صورت پشتیبانی در این غرفه‌ها شرکت خواهند داشت و هم امورات مربوط به دوران دفاع مقدس و هم اقداماتی که امروز در مقابله با جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی دشمن نیاز است و در حال انجام است نشان داده شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس‌(ع) استان اردبیل بیان کرد: برای نسل نوجوان و نسل جوان برنامه‌های متنوعی در این غرفه‌ها پیش بینی شده است تا محلی برای معنویت عنوان سنگر معنویت به عنوان حسینیه برای ادای تکالیف دینی و ادعیه و یادواره شهدا در نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

مستعد با بیان اینکه از سال گذشته اجرای نمایش میدانی در نمایشگاه دفاع مقدس اردبیل کلید خورده است، اظهار کرد: به جهت بهره‌مندی از هنرمندان توسط بسیج هنرمندان سپاه حضرت عباس(ع) نمایش افلاکیان خاکی طراحی شده تا بخشی از صدر اسلام و ادامه تاریخ اسلام که متصل به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است برای مردم عزیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل، بیان کرد: همه این تلاش‌ها مرهون سپاه و بسیج و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی است و نمایشگاه دفاع مقدس فرصتی است تا این اقتدار و عظمتی که ما امروز داریم برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت است؛ لذا لازم است تا این فرهنگ در جامعه ما جاری و ساری شود و نسل امروز نیاز است از این فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس بهره‌مند شوند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و مسئولان امری که در برپایی این نمایشگاه مسئول هستند بایستی ایثار و فداکاری و اقدامات انقلابی رو به نمایش بگذراند تا با این عملکرد انقلابی در خدمت مردم عزیز را فهیم و ولایت‌مدار باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری