آموزش 120 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی «سیدالشهداء» سراب


آموزش 120 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی «سیدالشهداء» سراب

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی سیدالشهداء سراب، با بیان اینکه 120 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش 120 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی «سیدالشهداء» سراب

ابوالقاسم کمالی، مدیر مؤسسه قرآنی سیدالشهداء سراب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 120 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

وی با اشاره به پایه‌های سنی قرآن آموزان مؤسسه اشاره کرد و افزود: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.

کمالی ضمن بازگو نمودن ثواب ویژه خواندن متن عربى قرآن ادامه داد: خواندن متن عربى قرآن، ثواب ویژه دارد و خواندن ترجمه قرآن، جاى آن را نمى‌گیرد. یکى از مسائلى که در قرآن و روایات پیشوایان معصوم، مورد تأکید فراوان قرار گرفته، خواندن و تلاوت قرآن کریم است و این عمل، یکى از سنت‌هاى حسنه‌اى است که علما و اولیا و بزرگان دین در طول تاریخ اسلام، به آن اهمیت زیادى داده و بر آن تأکید کرده‌اند، گو این‌که خواندن قرآن، سخن گفتن با پروردگار و شنیدن سخنان حضرت ذوالجلال است که نه تنها ثواب و اجر دارد، بلکه زنگار را از دل‌ها زدوده، قلب‌ها را احیاء و از فحشا و منکر منع مى‌کند، هر چند حق تلاوت، منحصر به خواندن نمى‌شود، اما خواندن و عمل کردن مکمل یک‌دیگرند. و اگر عمل کردن و حتى خواندن معناى آن، همراه با تلاوت نباشد، قلب انسان به تدریج مى‌میرد و یا مانند آهن زنگ مى‌زند.

مدیر مؤسسه قرآنی سیدالشهداء سراب یادآور شد: کسی که قرآن بخواند شعاع نور نبوت او را فرا می گیرد با این تفاوت که به او وحی نمی‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل