نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی برنامه «نتانیاهو»


نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی برنامه «نتانیاهو»

سازمان همکاری اسلامی، نشست فوق العاده ای را در سطح وزیران امور خارجه عضو این سازمان برای بررسی اظهارات «بنیامین نتانیاهو» مبنی بر الحاق مناطقی در کرانه باختری به سرزمین های اشغالی برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، سازمان همکاری اسلامی امروز(یکشنبه 24 شهریور) نشست فوق العاده ای را در سطح وزیران امور خارجه برای بررسی اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق مناطقی در کرانه باختری در جده برگزار می کند.

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: سازمان همکاری اسلامی در این نشست به بررسی اظهارات نتانیاهو درباره قصدش پس از پایان انتخابات پارلمانی برای الحاق غور اردن و شهرک های غیر قانونی صهیونیستی در کرانه باختری به سرزمین های اشغالی اقدام می کند.

بنیامین نتانیاهو روز سه شنبه گذشته اعلام کرد: قصد دارد حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر غور اردن و منطقه شمالی بحر المیت در کرانه باختری که این رژیم در سال 1967 میلادی بر آن مسلط شد، تصویب کند. این اقدام به سرعت درصورت پیروزی اش در انتخابات آتی انجام خواهد گرفت.

کشورهای خاورمیانه و اروپایی نگرانی خود را نسبت به این برنامه نتانیاهو ابراز کردند.به طوری که وزیران امور خارجه اتحادیه عرب، این برنامه را محکوم و اعلام کردند که این اقدام هر فرصتی را برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز با فلسطینی ها را از بین می برد.

مرکز اطلاعات حقوق بشر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی(بتسلیم) گزارش داد: نزدیک به 65 هزار فلسطینی و 11 هزار شهرک نشین اسرائیلی در غور اردن و منطقه شمال بحرالمیت زندگی می کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان